28 شهریور 1401 - 4:00 ب.ظ

سعدالله‌یف در واکنش به قهرمانی اسنایدر: می‌دونی که چه کسی آنجا نبود

«عبدالرشید سعدالله‌یف» دارنده ۷ طلای جهان و المپیک در واکنش به قهرمانی «کایل اسنایدر» در پیکارهای کشتی آزاد جهان گفت: قهرمانی را در بلگراد تبریک می‌گویم؛ میدانی که چه کسی آنجا نبود.

تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با کسب ۴ طلا و ۴ نقره و ۱۹۸ امتیاز تیمی قدرتمندانه در پیکارهای کشتی جهان در صربستان برای چهارمین مرتبه قهرمان جهان شود. این قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، محروم بود.

یکی از مبارزه‌های حساسی که تحت تاثیر این غیبت قرار گرفت، غیبت عبدالرشید سعدالله‌یف بود که در سال‌های اخیر به عنوان ۲ رقیب اصلی در وزن ۹۷ کیلوگرم، مبارزه‌های حساس و دیدنی را به نمایش گذاشته بودند.

اسنایدر امسال در غیاب تانک روس توانست بدون دردسر و با پیروزی مقابل همه رقیبان از جمله «محمدحسین محمدیان» نماینده کشورمان بعد از ۵ سال یکبار دیگر بر سکوی قهرمانی جهان بایستد. اسنایدر طلای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ جهان و ۲ نقره و یک برنز این مسابقات را در کارنامه دارد.

برهمین اساس عبدالرشید سعداللیف در صفحه شخصی خود در تلگرام با انتشار متنی به این قهرمانی واکنش نشان داد.

او نوشت: تبریک، قهرمان بلگراد! میدونی کی اونجا گم شده بود. رفیق، من حاضرم فرصتی دوباره به تو بدهم تا به یک پادشاه واقعی وزن ۹۷ کیلوگرم تبدیل شوی. علاقمندان و کسانی که ما را دنبال می‌کنند شایسته ادامه مبارزات ما است. لطفا موقعیت مکانی را که قرار است همدیگر را ببینیم برایم بفرست.

عبدالرشید سعدالله‌یف در فینال پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ برای چهارمین مرتبه به مصاف کایل اسنایدر رفت و موفق شد حریف خود را برای سومین مرتبه شکست دهد. تانک روس موفق شد با نتیجه ۶ بر صفر اسنایدر را شکست دهد و پنجمین طلای جهانی خود را به گردن آویزد.

سعدالله‌یف که ۲ طلای المپیک را در کارنامه دارد تا رسیدن به رکورد ۱۰ طلای جهان و المپیک الکساندر مدوید برترین آزادکار قرن گذشته تنها ۳ مدال دیگر کم دارد. او تصمیم دارد با حضور قدرتمند در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و همچنین المپیک ۲۰۲۴ پاریس به این رکورد برسد که به دلیل محرومیت جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد.

سعدالله‌یف بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو از وزن ۸۶ به ۹۷ کیلوگرم رفت و در پیکارهای جهانی ۲۰۱۷ پاریس برای نخستین مرتبه در فینال مقابل اسنایدر قرار گرفت که در آن مبارزه اسنایدر پیروز شد و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

این ۲ آزادکار مطرح جهان یکبار دیگر در فینال پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان مقابل هم قرار گرفتند. اما این مرتبه سعدالله‌یف بود که در همان یک دقیقه نخست با ضربه فنی حریف خود را شکست داد و قهرمان جهان شد.

در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ علیرغم آنکه سعدلله‌یف به فینال رسیده بود اما اسنایدر در مرحله نیمه‌نهایی مقابل شریف شریف‌اف از جمهوری آذربایجان شکست خورد و به فینال نرسید. تانک روس در فینال با پیروزی برابر شریف‌اف چهارمین طلای جهانی خود را گرفت. اما دو در فینال المپیک توکیو یکبار دیگر به هم رسیدند و سعدالله‌یف با پیروزی مقابل حریف آمریکایی قهرمان المپیک شد و دومین مدال طلای خود را نیز صید کرد.

سعدالله‌یف در واکنش به قهرمانی اسنایدر: می‌دونی که چه کسی آنجا نبود

کد خبر: 74631

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0