11 مهر 1400 - 9:20 ق.ظ

رئیس جهاددانشگاهی کشور:

سرطان سینه سومین عامل مرگ و میر در جهان است

طیبی گفت: سرطان سینه فارغ از نگاه جنسی سومین عامل مرگ و میر در جهان است.

سرطان

به گزارش یاقوت وطن، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در نشست ارتقا آگاهی بخشی سراسری درباره سرطان سینه در هفته سلامت بانوان اظهار کرد: سرطان سینه فارغ از نگاه جنسی سومین و مهمترین عامل مرگ و میر در جهان است، به همین علت سالانه از مهر ماه تا آبان ماه برنامه‌هایی در راستای ارتقا و آگاه سازی بانوان جامعه از این بیماری اختصاص داده ایم.

وی افزود: تا به امروز پیشرفت‌های خوبی در زمینه سلول درمانی و پیشرفت در حوزه درمان داشته ایم و نزدیک به ۵۰ هزار مراجعه در زمینه فناوری‌های نوین درمانی بیماری سرطان در کشور داشته ایم.

طیبی تصریح کرد: غربالگری یکی از مباحثی است که باید حتما در برنامه بانوان سراسر کشور تعبیه شود، زیرا این موضوع از بسیاری از بیماری‌های پیشرفته جلوگیری کند و نیز می‌تواند درمان کم هزینه تری با تشخیص درست و صحیح به موقع بیماری برای افراد داشته باشد. همچنین این ارتقا و آگاهی سازی باید برای تمامی بانوان و مادران استان‌های سراسر کشور انجام شود.

در ادامه رامین صرامی سرپرست پژوهشکده معتمد در این راستا ادامه داد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته چنین برنامه‌هایی را به همراه پویش برنامه آموزشی توسط برخی مشاوران زبده در میادین و با آموزش چهره به چهره در برخی نقاط پایتخت خواهیم داشت، زیرا با تشخیص به موقع میتوان از مرگ و میر ناشی از این بیماری قابل درمان جلوگیری کرد.

وی خبر داد: خوشبختاته تا به امروز گام‌های استواری در زمینه درمان این بیماری در کشور برداشته شده است، زیرا انجام پژوهش‌های پیشرفته درمانی در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است و تا به امروز حدود ۵۰ هزار مراجعه فناورانه و علمی در پژوهشکده‌های سرطان انجام شده است.

فوت حدود ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سرطان سینه در سال

در ادامه پورعابدینی معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده سرطان معتمد گفت: سرطان بیماری غیر واگیر، اما قابل درمان در کشور است، این بیماری ۲۸ درصد مبتلا دارد و متاسفانه سالانه و در دنیا حدود ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سرطان سینه فوت می‌کنند، اما در ایران این آمار در کشور ما از هر ۱۰۰ هزار نفر بین ۲۵ تا ۳۰ نفر است و درگیری بانوان ایران به نسبت سایر کشور‌ها یک دهه پایین‌تر است، اگر غربالگری جدی گرفته شود قابل کنترل و درمان است.

104

کد خبر: 30066

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0