10 خرداد 1401 - 6:00 ب.ظ

زباله‌های 15 ساله در سراب نیلوفر!

به گفته متولی سراب نیلوفر، رهاشدگی و انباشت زباله ها از 15 سال پیش در این مجموعه تفریحی گردشگری کار را برای پاکسازی آن دشوار کرده است.

به گفته متولی سراب نیلوفر، رهاشدگی و انباشت زباله ها از 15 سال پیش در این مجموعه تفریحی گردشگری کار را برای پاکسازی آن دشوار کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نقدی که در چندماه اخیر اداره مجموعه تفریحی گردشگری سراب نیلوفر را بدست گرفته، با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این مجموعه، اظهارکرد: یکی از مهمترین مشکلات کنونی در سراب نیلوفر انباشت زباله ها است که این موضوع آلودگی آب این پهنه آبی زیبا را به همراه داشته است. وی ادامه داد: علیرغم اینکه در حال حاضر بصورت هفتگی برنامه پاکسازی سراب را انجام می دهیم، اما میزان انباشت زباله ها در آن به حدی است که حداقل دوسال زمان می برد تا بتوانیم آن را پاکسازی کنیم.

متولی سراب نیلوفر با بیان اینکه بیشترین حجم زباله های انباشته شده در این سراب در میان نیزارهای آن است، افزود: از آنجایی که سراب نیلوفر یک دریاچه زیست بوم است و محل زیست حیوانات مختلفی از جمله پرندگانی است که در میان نیزارها زندگی می کنند، بنابراین امکان برداشتن نیزارها وجود ندارد. وی اضافه کرد: حجم زیادی از زباله ها نیز در عمق آب پنهان شده که از جمله آن می توان به وجود دو اسکله ساحلی اشاره کرد که سالها پیش در آن غرق شده اند. نقدی در ادامه به تلاش های انجام شده برای ساماندهی و نظم بخشی به مجموعه تفریحی گردشگری سراب نیلوفر اشاره کرد و افزود: در این راستا، علاوه بر نصب دوبین های مدار بسته، در داخل سراب هم محدوده ای را به عنوان منطقه شنا مشخص کرده ایم که شناگران در همه جای سراب امکان شنا کردن نداشته باشند.

کد خبر: 70238

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0