19 اردیبهشت 1402 - 6:00 ب.ظ

رونمایی عجیب از جام‌جهانی بسکتبال در ایران بدون حضور رسانه‌ها

جام‌ قهرمانی رقابت‌های جهانی بسکتبال در حالی قرار است در ایران رونمایی شود که نمایندگان رسانه‌ها اجازه حضور در این مراسم را ندارند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ کاپ قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال قرار است به تهران آورده شده تا در پایتخت ایران و اصفهان به نمایش درآید. اما بر اساس پروتکل‌های فیبا این مراسم قرار است با تدابیر خاص و شرایط عجیبی برگزار شود که به نوبه خود قابل تامل و توجه است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته خبرنگار ایرنا، نظر فیبا این است که مراسم رونمایی از این جام بدون حضور خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی باشد و تنها یک عکاس و تصویربردار اختصاصی اجازه دارند این رویداد را پوشش دهند. بعد از انتشار خبرهای مربوطه بر روی سایت فیبا اطلاعات در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت تا همه مطالب در انحصار آنها باشد.

به نظر می‌رسد اتفاقات و حاشیه‌های گذشته رونمایی این جام در برخی‌ از کشورها علت اصلی این تصمیم باشد هر چند در این صورت هم موضع چندان منطقی و عقلایی به نظر نمی‌رسد و باید پرسید با این شرایط چرا کاپ مربوطه به کشورهای راه یافته به جام‌جهانی منتقل می‌شود.

ایران یکی از کشورهای حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال است که این مسابقات در سه کشور اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزار می‌شود، به همین دلیل فدراسیون جهانی بسکتبال، کاپ قهرمانی این رویداد را به کشورهای راه یافته به جام‌جهانی خواهد فرستاد تا در این کشورها به نمایش درآید.

طبق برنامه کاپ قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه در تهران و دو روز بعد در اصفهان به گردش در می‌آید.

تیم ملی بسکتبال ایران در گروه هفتم با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج هم‌گروه است. آسمان‌خراش‌های ایرانی باید روز شنبه ۴ شهریور به مصاف برزیل بروند و در روز دوشنبه ششم این ماه رودرروی ساحل عاج قرار گیرند. آخرین بازی ایران در این مرحله چهارشنبه ۸ شهریور خواهد بود که طی آن ملی‌پوشان کشورمان برابر اسپانیا صف‌آرایی خواهند کرد.

جام‌جهانی ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۹ شهریوربه میزبانی ۳ کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد. مسابقات گروه‌های اول تا چهارم در مانیل، گروه‌های پنجم و ششم در اوکیناوا و گروه‌های هفتم و هشتم در جاکارتا برگزار می‌شود. البته تیم ملی آمریکا به فیلیپین می‌رود، اسلوونی در ژاپن بازی می‌کند و بازی‌های کانادا در اندونزی برگزار می‌شود.

کد خبر: 76345

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0