9 شهریور 1401 - 3:00 ب.ظ

رییس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد

رونمایی از سامانه دولت سنج و اعلام عملکرد دستگاه‌ها، تعریف بارکد برای کارکنان دولت در جهت ارزیابی

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اعلام اینکه به‌زودی برای هر کدام از کارکنان دولت یک بارکد برای ارزیابی تعریف و طراحی خواهد شد، گفت: با رونمایی از سامانه دولت سنج مستندات عملکرد دستگاه‌ها و نتایج آن در سه سال گذشته اعلام و در اختیار عمومی قرار می‌گیرد.

«میثم لطیفی» در هفدهمین جشنواره شهید رجایی که با حضور رییس جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره امسال متفاوت از سال‌های قبل برگزار شده و در این همایش عارضه‌یابی انجام شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره شهید رجایی نباید یک رویداد برای یک روز خاص باشد، بلکه باید جریان باشد، افزود: تفاوت عمده جشنواره امسال با سال‌های گذشته این است که در شاخص‌های عمومی و اختصاصی، دستگاه‌ها بر اساس ماموریت‌های کلان‌شان ارزیابی می‌شوند؛ همچنین موضوعاتی که برای دولت مهم است یا از طریق قانون‌گذار برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده، محور ارزیابی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: سند تحول دولت مردمی، جوانی جمعیت و شعار سال به عنوان محورهای ارزیابی جشنواره شهید رجایی سال جاری مطرح است.

لطیفی گفت: در جشنواره امسال سعی کردیم مساله محور و متناسب با ماموریتی که برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده، حرکت کنیم.

وی بیان کرد: سازمان اداری و استخدامی در سال‌های گذشته خود ارزیاب بود و  باید به این سمت حرکت کنیم که این سازمان تسهیل کننده ارزیاب باشد؛ مثلاً در حوزه تولیدات دانش بنیان، معاونت علمی صلاحیت ارزیابی دارد و یا درخصوص رضایت مندی مردم نیاز داریم مجموعه ارتباطات ریاست جمهوری در ارزیابی مشارکت داشته باشند.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بیان کرد: امسال ۲۰ دستگاه در ارزیابی‌ها شرکت دارند و ارزیابی نسبت به سال گذشته دقیق‌تر و متناسب با مساله بوده است.

لطیفی گفت: سال آینده علاوه بر محورهای ذکر شده بحث سنجش وعده‌ها و ارزیابی علل تاخیر وعده‌ها نیز ارزیابی و بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: جوان‌گرایی و جوان سازی دولت نیز به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی خواهد بود و ارزیابی از صف و ستاد را به صورت همزمان پیگیری خواهیم کرد، به این صورت که وزارتخانه‌ها، استان‌ها را و استان‌ها وزارتخانه‌ها را ارزیابی می‌کنند.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: از سال آینده همچنین مردمی سازی در دستور کار قرار می‌گیرد و با همکاری مجموعه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقدمات کار فراهم شده است که به‌زودی برای هر کدام از کارکنان دولت یک بارکد طراحی می‌کنیم و بر اساس آن همه مردم در ارزیابی از خدمات دستگاه‌های اجرایی مشارکت می‌کنند.

لطیفی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص شفاف سازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، گفت: گاهی اوقات گلایه است که ارزیابی دستگاه‌های اجرایی پشت درهای بسته انجام می‌شود که بخشی از ارزیابی در سامانه دولت سنج در اختیار قرار می‌گیرد. امسال در این سامانه، عملکرد دستگاه‌ها در سه سال گذشته (۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰) بر اساس مستندات و نتایج ارزیابی اعلام خواهد شد.

کد خبر: 73965

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0