20 خرداد 1401 - 1:00 ب.ظ

روزهای خوب شهروندان اروپایی به سر رسیده/معاون اندیشکده اروپایی بروگل: اوضاع بدتر هم خواهد شد

معاون اندیشکده اروپایی بروگل هشدار داد که بحران هزینه زندگی در سراسر اتحادیه اروپا با افزایش قیمت مواد غذایی، سوخت و برق، بدتر از این هم خواهد شد.

به نقل از راشاتودی، ماریا دمرتزیس، معاون اندیشکده اروپایی بروگل که در بروکسل مستقر است، هشدار داد که بحران هزینه زندگی در سراسر اتحادیه اروپا با افزایش قیمت مواد غذایی، سوخت و برق، بدتر از این هم خواهد شد.

وی روز پنجشنبه به یورونیوز گفت که تورم غیرعادی نتیجه افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی است که “بیشتر بر اروپا تأثیر می‌گذارد تا ایالات متحده، چرا که ما بسیار بیشتر از دیگران به روسیه وابسته هستیم.”

دمرتسیس در پاسخ به این سوال که آیا اروپایی ها باید خود را برای افزایش هزینه‌ها آماده کنند، گفت: فکر می کنم بله. به نظر من با وجود تورم غیرعادی، مطمئناً یک سال دیگر از این (بحران) را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما اینجا در بلژیک، جایی که من زندگی می‌کنم، شاهد… دو برابر شدن (هزینه‌های) آرد بوده‌ایم که البته تأثیراتی بر قیمت نان دارد، که بسیار مهم است.

معاون اندیشکده اروپایی بروگل همچنین گفت: زمانی که به خودروهایمان بنزین می‌زنیم، یا زمانی که غذای هفتگی خود را خریداری می‌کنیم، این (بحران) را در جیب خود احساس می‌کنیم.

وی افزود: به جرات می توانم بگویم که اوضاع احتمالاً قبل از اینکه بهتر شود، کمی بدتر خواهد شد. بنابراین، از این نظر، فکر می‌کنم ما واقعاً باید خود را برای بدتر شدن اوضاع آماده کنیم.

اتحادیه اروپا اخیراً پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را کاهش داده و پیش‌بینی تورم را افزایش داده است.

رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در اتحادیه اروپا و منطقه یورو اکنون پیش بینی می‌شود که به 2.7 درصد در سال جاری میلادی برسد که کمتر از پیش بینی قبلی یعنی 4 درصد است. انتظار می‌رود رشد سال آینده شاهد کاهش بیشتری باشد و به 2.3 درصد برسد.

در عین حال، انتظار می‌رود که نرخ تورم که تنها چند ماه پیش پیش‌بینی می‌شد به 3.9 درصد برسد، به طور متوسط 6.8 درصد باشد.

کد خبر: 70702

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0