1 مرداد 1401 - 4:00 ب.ظ

رشد شاخص بورس در نخستین روز مردادماه

شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، یکم مردادماه) با یک هزار و ۵۹۹ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ٤۷۳ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن با ۷۰۳ واحد افزایش به ۴٠۴ هزار و ۴۸۵ واحد و شاخص قیمت با ۴۲۴ واحد رشد به ٢۴۴ هزار و ۱۵۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۶ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۷۹۹ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۷۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۷۸۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۷۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۳۶۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۲۳ واحد و بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با سه هزار و ۲۹۹ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۶۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۳۰ واحد و پتروشیمی مبین (مبین) با ۵۸۴ واحد و فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۸۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پتروشیمی نوری (نوری)، بانک تجارت (وتجارت)، سیمان آبیک (سآبیک)، سیمان کردستان (سکرد)، ذوب آهن اصفهان (ذوب) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۵۸ میلیون و ۹۲ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۲۴ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۴۱۵ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۸۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۴۰ هزار و ۷۰۸ نوبت بود.

نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بهمن دیزل (خدیزل) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، نفت پاسارگاد (شپاس) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر: 72483

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0