3 آبان 1400 - 10:27 ق.ظ

دستورالعمل نحوه صدور مجوز اقامتگاه های هنری در ارس تدوین شد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از تدوین دستورالعمل نحوه صدور مجوز اقامتگاه های هنری در ارس خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل نهایی راه اندازی اقامتگاه های هنری(آرت رزیدنسی) در هیات مدیره مطرح و مقرر شد با تایید و نظارت معاونت فرهنگی، اجتماعی گردشگری و معاونت توسعه مدیریت این سازمان توسط بخش خصوصی و حمایت ارس اقدام شود.

داداش زاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف اساسی معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس، توسعه تولیدات فرهنگی هنری و صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگ و هنر است، افزود: یکی از برنامه هایی که می تواند ارس را در تحقق این هدف یاری کند راه اندازی اقامتگاه های هنری است تا ازاین طریق امکان سفر و اقامت هنرمندان داخلی و خارجی برای تجربه و خلق اثر در کنار هنرمندان بومی و همچنین پروژه ها و پژوهش های مشترک فرهنگی و هنری را فراهم می سازد.

وی در خصوص تفاوت اقامتگاه های هنری با اقامتگاه های بوم گردی گفت: در اقامتگاه های هنری فقط بحث اقامت مطرح نیست و رویکرد بسیار متفاوتی دارد.

داداش زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با اجرای این طرح گام موثری در افزایش آثار فرهنگی و هنری متفاوت و ایجاد تعامل سازنده بین هنرمندان بومی و ملی و بین المللی برداشته شود و به پرورش و معرفی هنرمندان توانمند در منطقه آزاد ارس بینجامد.

آرت رزیدنس یا اقامتگاه هنری به مکان هایی گفته می شود که امکان سفر و اقامت هنرمندان داخلی و خارجی برای خلق اثر در کنار هنرمندان دیگر و بومی را فراهم می سازد.

 

103

کد خبر: 30422

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0