17 دی 1400 - 11:25 ق.ظ

به دستور مقامات تایلند؛

خلیج مایا پس از سه سال به روی گردشگران بازگشایی شد+عکس

تایلند خلیج مایا را که برای بیش از سه سال با هدف احیای زیست‌بوم منطقه تعطیل شده بود، به روی گردشگران باز کرد.

 به گزارش یاقوت نیوز، خلیج مایا که در سال ۲۰۰۰ با فیلم ساحل با بازی لئوناردو دیکاپریو معروف شده بود، پس از بیش از سه سال بار دیگر پذیرای گردشگران خواهد بود.

مقامات تایلند در سال ۲۰۱۸ با این استدلال که صخره‌های مرجانی و ساحل این جاذبه گردشگری در اثر فعالیت مستمر گردشگران در منطقه آسیب دیده‌اند، خلیج مایا را به روی تمام توریست‌ها بستند.

یوتاساک سوپاسورن (Yuthasak Supasorn)، از مقامات گردشگری تایلند، در گفت‌وگو با رویترز گفت: کوسه‌ها به خلیج بازگشته‌اند، صخره‌های مرجانی دوباره رشد کرده‌اند و آب تمیز شده است. تمام این‌ها نشان می‌دهد که اگر به طبیعت زمان دهیم خود را ترمیم خواهد کرد.

به دستور مقامات تایلندی برای حفاظت از این منطقه از این پس گردشگران تنها مجازند در گروه‌های ۳۷۵ از این خلیج بازدید کنند و در حال حاضر شنا کردن در این منطقه ممنوع است. همچنین، قایق‌ها تنها مجازند در منطقه‌ای که در پشت خلیج برای آن طراحی شده پهلو بگیرند تا به صخره‌های مرجانی آسیبی وارد نشود.

پیش از شیوع ویروس کرونا، گردشگری حدود ۱۲ درصد از اقتصاد تایلند را تشکیل می‌داد و محرک اصلی رشد اقتصادی در این کشور بود؛ این کشور در سال ۲۰۱۹، ۴۰ میلیون گردشگر داشت.

کد خبر: 47018

منبع: ایرنا

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0