29 فروردین 1401 - 11:35 ق.ظ

مدیر حراست کل استان اصفهان:

حراست در دانشگاه ها، ظاهری ساده و باطنی سخت و پیچیده دارد

مدیر حراست کل استان اصفهان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اصفهان بر وظیفه خطیر حراست در دانشگاه و ظرافت این کار با ظاهری ساده و باطنی پیچیده و طاقت فرسا تاکید کرد.

به گزارش یاقوت نیوز،

غلامی گفت: موضوع حراست در ارگان‌ها و نهادهای مختلف همواره با سختی ها و مشکلات خاص خود همراه بوده است در حالی که کار در حراست دانشگاه به واسطه برخورد با سلایق و علایق مختلف، همیشه از حساسیت و مشقتی مضاعف برخوردار بوده است.

وی در باب مسئولیت خطیر و سخت حراست ِ دانشگاه که همواره می بایست با تعامل سازنده و بدون تنش، سه قشر استاد، دانشجو و کارمند را در تمامی عرصه ها با رفتار و گفتاری سنجیده، مدبرانه و عاقلانه کنترل و هدایت کرده و در راستای سالم سازی محیط گام بردارد اضافه کرد: الحمدلله آقای فرهنگ، این مهم را به خوبی انجام داده و کارنامه‌ی موفقی را از خود به یادگار گذاشته است.

غلامی با تجلیل از خدمات ۲۹ ساله محمد جواد فرهنگ در مدت مسئولیت خود در سمت مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اصفهان تصریح کرد: از مجموع قریب به ۳۵۰ مدیر حراستی در کل استان اصفهان، آقای فرهنگ جزء موفق ترین مدیران حراست استان بوده که با درک حساسیت شغلی خود، توانست در مدت سه دهه حضور در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریتی همراه با کسب رضایت عمومی و به ‌دور از تنش و بحران را ارائه دهد.

وی حفظ حرمت و شأن اشخاص و حرکت بر طریق عدالت را بارزترین خصیصه فردی و کاری این مدیر حراست خواند و اظهار کرد: در مدت خدمت آقای فرهنگ، شاهد تغییر روسای دانشگاه آزاد استان اصفهان بوده ایم اما به علت کاردانی و عملکرد موفق و به دور از گرایش‌ها و همراه با عدالت وی، همواره مورد وثوق روسا بوده و  در سمت خود ابقا شده است و همین امر نیز باعث انتخاب وی برای سمت “مدیرکل مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی کشور” از سوی آقای دکتر طهرانچی و استفاده از تجربیات حراستی او گردیده است.

مدیر حراست کل استان اصفهان با اشاره به شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۴۰۱ و نقش دانشگاه در عملی شدن این شعار خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کشور نیازمند نیروی تحصیل کرده متخصص بوده و جای خالی تحصیل‌کردگان مهارت محور و آشنا با محیط کار در صنایع به شدت احساس می شود، بنابراین در این شرایط، حرکت دانشگاه‌ها به سمت و سوی تربیت دانشجویان کارآزموده و مهارت محور بیش از پیش مورد نیاز است.

غلامی تاکید ۲۳ ساله رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد را یادآور شد و اضافه کرد: موضوع مورد تاکید دیگر معظم له در کشور، تولید ثروت از علم بوده که لازم است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان متولیان اصلی تربیت نیروی متخصص و تولید علم به این موضوع توجه جدی نمایند.

مقام معظم رهبری در شعار امسال، دانش بنیان و اشتغال زا بودن تولید را تاکید کردند که پیوست دانش بنیانی تولید در صنعت به عهده ی دانشگاه ها می باشد و لازم است به صورت جدی در دستور کار وزارت علوم قرار گیرد .

وی برپایی نمایشگاه های مهارت محور و عرضه‌ی دستاوردهای مهارت محوری دانشجویان را خواستار شد و تاکید کرد: از میان شرکت‌های دانش‌بنیان متعدد مستقر در استان، تنها تعداد کمی شرکت در حال حاضر به طور جدی و فعال مشغول کار دانش بنیانی و تولید محصول هستند که امیدوارم با راه‌اندازی نمایشگاه‌های مهارت‌محور، بتوانیم نخبه های علمی و فنی را شناسایی و با پرورش آنها، زمینه‌های رشد، حمایت و اشتغال آنان در حوزه دانش بنیان را فراهم کنیم.

کد خبر: 69246

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0