9 شهریور 1401 - 2:00 ب.ظ

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان واجد پیشینه‌ای قابل دفاع است

دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را واجد پیشینه‌ای قابل دفاع و حائز اعتنا دانست و گفت: رویکرد بیست و نهمین دوره این جشنواره بر افزایش سطح تعامل میان استاد و شاگرد است که تجربه تازه‌ای به شمار می‌رود.

سیدعباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور در اردوگاه شهید باهنر کلکچال، از کارگاه‌های هنری جشنواره بیست و نهم بازدید کرد.

وی عصر سه‌شنبه (هشتم شهریورماه) در جریان این بازدید، به گفت‌ و گو با محمدمهدی رحیمیان دبیر هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و جمعی از استادان و داوران این دوره از جشنواره پرداخت و از نزدیک در جریان روند تعامل و هم‌افزایی استادان و هنرجویان قرار گرفت.

میرهاشمی پس از پایان این بازدید، با اشاره به فضای مثبت حاکم بر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: بدون شک، جشنواره‌ای که جوانان در آن حضور داشته باشند، به اندازه کافی گیرایی و جذابیت دارد؛ چراکه مملو از انرژی است و این انرژی‌ها نتایج ثمربخشی را به همراه خواهد داشت.

دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران واجد پیشینه‌ای قابل دفاع و حائز اعتنا است. خوشبختانه رویکرد این دوره بر این اساس بود که سطح تعامل میان استاد و شاگرد افزایش یابد و به این نوع از تعامل، توجه جدی‌تری صورت گیرد. این تجربه تازه‌ای در تاریخ جشنواره به شمار می‌آید و امیدوارم ماحصل آن، زمینه‌های لازم را برای شناخت تکنیک‌های هنری و خلق اثر توسط هنرجویان جوان فراهم آورد.

 

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان واجد پیشینه‌ای قابل دفاع است

 

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ششم شهریور در اردوگاه شهید باهنر تهران افتتاح شد.

این جشنواره در ۱۱ رشته ارتباط تصویری (پوستر)، خوشنویسی (نستعلیق)، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) و رسانه‌های هنری جدید (ویدیو آرت، چیدمان، هنر محیطی)، از شهریور تا آذرماه امسال به دبیری محمدمهدی رحیمیان در تهران برگزار می‌شود. فراخوان این رویداد ۲۸ تیرماه امسال منتشر شد.

کارگاه‌های حضوری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور ۱۳۵ هنرجوی راه‌یافته به جشنواره، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (هفتم تا نهم شهریور) در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.

کد خبر: 73962

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0