17 خرداد 1401 - 11:30 ق.ظ

جشنواره مهارت آموزی در پایگاه تابستانه شبکه شاد

مجری شبکه شاد گفت: جشنواره مهارت‌ آموزی در شبکه شاد به عنوان پایگاه تابستانه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش یک ماه پس از تعطیلی مدارس از اواخر اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام شاد به نشانی اینترنتی https://shad.ir برای آموزش مجازی کودکان و نوجوانان کرد تا از این طریق دانش آموزان بتوانند همانند حضور در کلاس‌های مدرسه، از آموزش معلمان بهره‌مند شوند.

این شبکه پس از ارزیابی‌های مکرر فنی و محتوایی، در نهایت با شناخت از نیازهای کاربران خود توانست به شبکه‌ای ایمن برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان تبدیل شود.

اما پس از حضوری شدن مدارس، فعالیت‌های شبکه شاد به گونه‌ای متفاوت‌تر از گذشته پیش رفت.

علی کاظم‌زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه درباره فعالیت شبکه دانش‌آموزی شاد در روزهای تابستان برای دانش آموزان اظهار کرد: ساز و کاری طراحی شده که شبکه شاد در تابستان در کنار دانش آموزان به عنوان یک پایگاه تابستانه باشد.

وی افزود: شبکه شاد در ایام تابستان در چند ساحت فعالیت می‌کند، یک ساحت تقویت فرهنگ هویت ایرانی – اسلامی است که به‌صورت جشنواره پویا با نام «ایران من» طراحی می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از فرهنگ و سنت‌های شهر خود تا مفاخر و نوع لباس و آداب‌ورسوم و سنت‌ها را به اشتراک بگذارند که عملاً یک نوع راهنمایی گردشگری هم محسوب می‌شود.

مجری شبکه شاد ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب دانش‌آموزان در تابستان به مسافرت می‌روند، در آنجا می‌توانند با دریافت اطلاعات از مکان‌های مختلف سفرهای خوبی را تجربه کنند.

کاظم‌زاده عنوان کرد: همچنین امکان ویرایش توضیحات برای کاربران فعال است و در تمام ایام تابستان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که مهارت‌های مختلف از برنامه‌نویسی و فنی تا آشپزی را به دانش‌آموزان آموزش خواهیم داد.

مجری شبکه شاد خاطرنشان کرد:  درتلاش هستیم که جشنواره‌ها را به جایی تبدیل کنیم که دانش‌آموزان علاوه بر گذر اوقات فراغت و یادگیری بتواند کسب درآمد هم داشته باشد.

کاظم‌زاده یادآورشد: دانش‌آموز با فعالیت در این پایگاه تابستانه می‌تواند یک سری امتیازات را دریافت کند که به این واسطه فعالیت اقتصادی هم انجام دهند که سازوکار دقیق این موضوع در زمان‌های آینده اعلام می‌شود.

جشنواره مهارت آموزی در پایگاه تابستانه شبکه شاد

آماده سازی شادبوم

مجری شبکه شاد همچنین درباره فعالیت سرویس شادبوم توضیح داد: آماده سازی سرویس شادبوم که عملا بخش مشارکتی شاد و بخش خصوصی است، انجام شده و در هفته آینده شادبوم رونمایی می‌شود.

کاظم زاده افزود: فاز اول این برنامه با ویدئوهای درسی و کمک درسی آغاز شده و آموزش‌هایی که از طرف شرکت‌های خصوصی در حوزه درسی آماده شده، بارگذاری می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از خدمات شادبوم رایگان نیست، اظهار کرد: شادبوم با مشارکت بخش خصوصی فعالیت می‌کند و این بخش انتظار درآمدزایی دارد، حدود درآمدی هم به‌صورت ترافیکی و خرید است که دانش‌آموز برای دریافت خدمات یا ترافیک تمام بها یا از کیف پول هزینه می‌کند.

مجری شبکه شاد ادامه داد: سایر محورهای خدمات افزوده شامل بازی‌های رایانه‌ای، کتاب‌های الکترونیک، مشاوره و مددکاری اجتماعی هم در یکی دوماه آینده به آن اضافه می‌شود.

کاظم‌زاده عنوان کرد: نکته مهم این است که حتی با حضوری شدن آموزش بازهم دانش‌آموزان در شبکه شاد و فضای مجازی باقی‌ماندند، بنابراین در راه تامین نیاز دانش‌آموز، می توان در شبکه شاد محتوای مورد مناسب بازگذاری کرد. در شبکه شاد تمام تلاش می‌شود که دانش‌آموز بتواند هرآنچه را می‌خواهد به دست آورد.

کد خبر: 70531

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0