23 شهریور 1401 - 7:00 ب.ظ

تیتر گمراه کننده برخی رسانه‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران

وضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۳ در دستور کار شورای حکام قرار داشته و در دوران اجرای کامل برجام نیز مدیرکل به صورت دوره‌ای در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام گزارش داده است.

روز گذشته برخی رسانه‌ها با برداشتی نادرست از توییت مذاکره‌کننده روسیه، وجود موضوع پرونده هسته‌ای ایران در دستور کار نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با تیتر گمراه‌کننده «پرونده ایران به شورای حکام رفت» منتشر کردند.

در این ارتباط باید اشاره کرد که موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۳ در دستور کار شورای حکام قرار داشته و در دوران اجرای کامل برجام نیز مدیرکل به صورت دوره‌ای در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام گزارش داده است.

بر این اساس، هیچ تحول تازه‌ای در این ارتباط رخ نداده و مدیرکل طبق ماموریت محوله از سوی شورای حکام، موظف است در هر نشست فصلی، در مورد آخرین وضعیت برنامه هسته ای ایران گزارشی ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوع راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران روز چهارشنبه بدون صدور قطعنامه پایان یافت.

اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر این مطلب را اعلام کرد و افزود که هیچ تصمیم و قطعنامه‌ای از سوی شورا صادر نشد و فقط تبادل نظر صورت گرفت.

نشست شورای حکام آژانس از روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش آغاز شد و سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای ادعاهای خود را درمورد گفت‌وگوها با ایران تکرار کردند.

کد خبر: 74470

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0