3 خرداد 1402 - 11:00 ق.ظ

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس استان همدان:

تکمیل یادمان پنج شهید گمنام در میدان میشان تا پایان امسال

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس استان همدان از تکمیل یادمان پنج شهید گمنام در میدان میشان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از استان همدان، سرهنگ هادی آزادی مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به مناسبت چهل و یکمین سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: تبیین نقش هدایت و خلق حماسه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اشاعه روحیه ایثار در جامعه بین رزمندگان، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف بزرگداشت ویژه برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر است.

وی افزود: حماسه سوم خرداد نتیجه عینی نصرت خداوند و نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است و همچون برگ زرینی در تاریخ انقلاب می‌درخشد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از تکمیل یادمان شهدای گمنام در میدان میشان همدان خبر داد و گفت: با مساعدت و پیگیری های استاندار یادمان پنج شهید گمنام در میدان میشان تکمیل، فضاسازی و به پایگاه فرهنگی و جذابیت توریستی تبدیل شود.

آزادی بازدید رایگان عموم مردم از باغ موزه دفاع مقدس در روز سوم خرداد، آغاز رویداد دیدار و سرکشی از خانواده های تمامی هشت هزار شهید استان در منازل آنها و تقدیم نشان سرو (منقوش به تمثال مطهر شهید) به آنها از ویژه برنامه های شاخص اجرایی این ایام در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تالیف ۶۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس هدفگذاری شده است گفت: رونمایی از کتاب “زمانی برای عاشقی”، خاطرات شهید “محسن عینعلی” و اجرای مراسم طنز جبهه در دانشگاه بوعلی در سالروز بزرگداشت حماسه سوم خرداد پیش بینی شده است.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه تقارن دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر موجب شادی و سرور مضاعف در اجرای برنامه ها شده است افزود: گلباران قبور شهدای عملیات بیت‌المقدس، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، فضاسازی مساجد مدارس ، روایتگری در سطح مدارس و دانشگاه ها، تولید محتوای مرتبط و توزیع در فضای مجازی با استفاده از سازمان های مردم نهاد از برنامه های پیش بینی شده در سالروز آزادسازی خرمشهر است.

آزادی با اشاره به نواختن بانگ مقاومت و پیروزی روز سوم خرداد ساعت ۱۱ صبح در مدارس کل استان و پخش مستقیم از صدا و سیمای مرکز همدان ادامه داد: اجرای نمایش خیابانی در پیاده راه بوعلی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، کمک‌های مومنانه سپاه انصارالحسین(ع) همدان، رونمایی از کتاب‌های صوتی حوزه دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه کتاب، اعزام اردوهای جهادی و ساخت منازل برای اقشار کم درآمد از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در بین نسل جوان به ویژه دانش آموزان اظهار داشت: بنابر تاکید استاندار همدان مبنی بر بازدید دانش آموزان به طور رایگان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، از نیمه سال گذشته تاکنون ۲۷ هزار دانش آموز از این مرکز بازدید کردند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در چهارم آبان ماه سال ۵۹ پس از ۳۵ روز از هجوم ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به کشور، شهر خرمشهر که تا آن روز توانسته بود با ابتدایی‌ترین سلاح‌های جنگی در برابر دشمن تا بن مسلحی که با استفاده از مجهزترین سلاح‌های جنگی آن زمان به کشور ما یورش آورده بود ایستادگی و مقاومت کند، سقوط و به اشغال عراق درآمد.

آزادی ادامه داد: سازماندهی و تجهیز نیروها توسط ارتش و سپاه و در یک یورش همگانی و نابهنگام طی مدت سه هفته ضمن اجرای عملیات بیت المقدس، بزرگترین عملیات نظامی ایران در طول دوران دفاع مقدس موفق به آزادسازی این شهر و پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی ایران شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای رزمنده ایرانی در ساعت ۳۰ بامداد ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۶۱ عملیات خود را برای آزادسازی این شهر و دشت آزادگان با رمز یا علی ابن ابیطالب، آغاز و سرانجام نیز در سوم خرداد ماه همان سال با درهم شکستن مقاومت نیروهای عراقی، وارد این شهر شدند و پرچم ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر افراشته شد.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر آزادسازی خرمشهر رونمایی شد.

کد خبر: 76649

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0