2 مهر 1400 - 3:04 ب.ظ

تکمیل زنجیره ارزش بتن و فناوری‌های نوین آن با محوریت صدرفردا

شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا با هدف عالی تکمیل زنجیره ارزش مواد پیشرفته، پس از بررسی پیشرفت های روزانه تکنولوژی بتن و فناوری های وابسته و با ارائه خدمات منتورینگ به استارتاپ مرکز نوآوری مواد ساختمانی اقدام به جذب ایده و طرح های نوآورانه برای تکمیل زنجیره ارزش این ماده ساختمانی با ارزش نمود.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا، این شتاب دهنده تخصصی معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته با هدف عالی تکمیل زنجیره ارزش مواد پیشرفته و با تکیه بر توانمندی ها و دانش  موجود در داخل کشور پس از مطالعات و بررسی زنجیره ارزش ماده ساختمانی پر کاربرد بتن و فناوریهای نوین و با ارائه خدمات منتورینگ به استارتاپ “مرکز نوآوری مواد ساختمانی” اقدام به جذب ایده و طرح های نوآورانه برای تکمیل زنجیره ارزش بتن و فناوریهای نوین آن نمود.

در این راستا شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا و مرکز نوآوری مواد ساختمانی طی یک فراخوان مشترک از نوآوران، فناوران و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه بتن و فناوریهای نوین آن دعوت کردند تا ایده و طرح‌های نوآورانه خود را ارسال کنند. برای آشنایی با هدف فراخوان و نحوه ارسال ایده و طرح‌های نوآورانه فراخوان مشترک شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا و مرکز نوآوری مواد ساختمانی را در پایین این گزارش مطالعه کنید:

-فراخوان مشترک شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا و مرکز نوآوری مواد ساختمانی

-برای شناسایی ایده و طرح‌های نوآورانه حوزه بتن و فناوری­های نوین آن

-لزوم توسعه اکوسیستم نوآوری کشور در حوزه ساختمان

صنعت ساختمان، به عنوان یکی از صنایع گسترده و بسیار تاثیرگذار در اقتصاد کشورها، همواره یکی از اهداف اصلی و نقطه تمرکز فناروان و نوآوران برای استفاده از علم، خلاقیت، هنر و فناوری در راستای رفع نیازمندی‌ها و ارتقا این صنعت بوده است. بدین منظور، در میان استارت­آپ‌های کشورها، چندین مجموعه در زمینه‌های مختلف، از تولید و معرفی محصولات ساختمانی جدید تا ایجاد بستری برای پیوند میان تامین ­کنندگان و خریداران مواد و مصالح ساختمانی، فعال هستند. ​​​​​​​

حوزه ساختمان به عنوان یکی از صنایع با قدمت زیاد کشور که پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل پژوهشی و صنعتی قابل توجهی در آن وجود دارد، دارای موضوعات متنوع و گاها گلوگاه فروانی، در راستای تکمیل و ارتقا زنجیره تامین و ارزش خود، می‌باشد. استفاده از فناوری‌های نوین در راستای توسعه این صنعت می‌تواند بر جنبه‌های مختلف کیفی زندگی انسان، تأثیر به­سزایی بگذارد، با این‌ وجود، هنوز در بخش قابل­توجهی از پروژه‌های ساختمانی کشور، از شیوه‌های سنتی بهره‌گیری می‌شود.

در سال‌های اخیر در اکوسیستم نوآوری کشور، خصوصا در میان مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌های تخصصی داخلی و استارت­آپ‌های فعال، نیاز به ایجاد و فعالیت یک زیرساخت نوآوارنه در صنعت ساختمان، به‌شدت قابل لمس بوده است. با درک اهمیت این موضوع و با هدف کمک به رفع این خلا در اکوسیستم نوآوری کشور، با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، شرکت پیشرو تعالی فناوری صدر فردا (شتابدهنده صدر فردا)، انجمن تحقیق و توسعه و نوآری صنایع و معادن ایران، شتابدهنده آینده­پژوه هم­افزا و ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، “مرکز نوآوری مواد ساختمانی” ایجاد شده است.

 

**گام اول نقشه‌راه مرکز نوآوری مواد ساختمانی: فراخوان شناسایی طرح و ایده‌ها

بدینوسیله به اطلاع فناوران حقیقی و حقوقی حوزه ساختمان می‌رساند؛ به‌منظور فراهم ساختن امکان استفاده محققین علمی و صنعتی دارای طرح‌های نوآورانه از زیرساخت این مرکز و همچنین معرفی طرح‌های منتخب (دارای پتانسیل اجرایی و تجاری‌سازی لازم) به طرف تقاضا، مرکز مذکور در نظر دارد؛ “سلسله فراخوان‌های شناسایی ایده و طرح‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با این صنعت” را برگزار نماید که حوزه ” بتن و فناوری­های نوین آن”، گام اول از این سلسله فراخوان‌ها است.

هدف:

-این فراخوان در راستای ارتقا زنجیره تامین، ارزش حوزه بتن و فناوری­های نوین آن، با هدف شناسایی فناوران (افراد حقیقی و حقوقی) دارای ایده یا طرح فناورانه در حوزه ” بتن و فناوری­های نوین آن” کشور، به منظور رفع نیازها، چالش‌­ها و ارتقا فناوری صنایع موجود و همچنین ایجاد صنایع جدید دانش‌بنیان، اعلام شده است.

**روال اجرایی فراخوان شناسایی ایده و طرح‌های فناورانه حوزه بتن و فناوری­های نوین آن

هدف اصلی این فراخوان، شناسایی پتانسیل‌­های بالقوه و بالفعل موجود و استفاده از توانمندی متخصصین برای رفع نیازها و چالش‌­های فناورانه موجود در صنایع  بتن و فناوری­های نوین آن، می‌باشد. در نتیجه آن ضمن شناسایی موارد منتخب (متناسب با سطح آمادگی فناورانه)، از فناوران مستقل و یا شرکت‌های دارای ایده یا طرح فناورانه مرتبط با این صنایع حمایت می‌شود.

لذا از فناوران و شرکت‌های دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل برای رفع نیازها و چالش­‌های موجود در صنایع مذکور (دارای پتانسیل بومی‌سازی مواد، قطعات، تجهیزات و ارائه خدمات) دعوت به عمل می‌آید، حداکثر  تا 20 مهر 1400، از طریق تکمیل فرم اولیه شناسایی طرح‌­های فناورانه حوزه بتن و فناوری­های نوین آن (فایل پیوست)، نسبت به ارسال طرح، توانمندی‌­ها و رزومه خود به پست الکترونیک مرکز نوآوری مواد ساختمانی idea@bminc.ir ، اقدام نمایند.

پس از ارزیابی طرح‌­ها و توانمندی‌­های ارسال شده توسط کمیته داوران، از موارد منتخب پشتیبانی­‌های لازم در راستای ارتقا طرح، صورت خواهد پذیرفت. همچنین در ادامه مسیر، رویداد آشنایی با توانمندی و خدمات مرکز نوآوری مواد ساختمانی و معرفی طرح‌های منتخب برگزار می‌شود. فناوران و طرح‌های منتخب ایشان در قالب رویدادی که در محل این مرکز نوآوری برگزار خواهد شد، ضمن آشنایی با توانمندی و خدمات آن، به بهره‌برداران مرتبط آن، معرفی خواهند شد.

نکات ضروری و الزامی:

ارسال طرح از طرف فناور و یا انجام مکاتبات با فناور به منزله پذیرش قطعی طرح نبوده و حقی را برای ارسال کننده طرح ایجاد نمی‌نماید.

فرایند بررسی چند مرحله­‌ای است و در صورت لزوم، اطلاعات تکمیلی برای هر مرحله از متقاضیان دریافت خواهد شد.

پست الکترونیک ( ارسال فرم تکمیل شده و مستندات): idea@bminc.ir
شماره تماس: 82166402
وب سایت: bminc.ir
کد خبر: 29895

منبع: روابط عمومی شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0