14 دی 1400 - 5:00 ب.ظ

با منابع صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس؛

تولید رنگ آبی پارچه های جین برای اولین بار در کشور آغاز شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رنگینه بنیان صوفی از تجهیز خط تولید این شرکت با منابع صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس برای تولید رنگ آبی پارچه های جین خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز، مدیر عامل شرکت دانش بنیان رنگینه بنیان صوفی با اعلام این خبر گفت: با تجهیز شدن خط تولید شرکت و در حال حاضر تولید این محصول به طور محدود و به میزان 30 تن در سال آغاز شده است.

حمیدرضا صنعتی افزود: به دلیل نیاز بالای کشور به این محصول وارداتی، این میزان تولید فعلا برای عرضه به بازار داخلی برنامه ریزی شده است.

وی در مورد ویژگی های این محصول تولیدی گفت: محصول تولیدی شرکت، رنگ ویژه آبی است که برای رنگرزی پارچه جین به کار می رود و تا به حال تولید مشابهی در داخل کشور از این نوع رنگ خاص وجود نداشت.

صنعتی در مورد اهمیت کیفیت در این محصول تولیدی، تاکید کرد: پارچه که محصول نهایی صنعت نساجی است، پیوسته در برابر آزمون شستشو قرار دارد و از طرفی به دلیل نزدیکی به پوست بدن، فعالین این صنعت در قبال سلامتی مصرف کننده مسئولیت سنگینی بر دوش دارند. از این رو رنگ نساجی به عنوان یکی از مواد اولیه صنعت نساجی در مرغوبیت و کیفیت محصول نهایی و فاکتور مهم سلامتی مصرف کننده، نقش ویژه ای بر عهده دارد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رنگینه بنیان صوفی در رابطه با بازار بین المللي این محصول، گفت: رنگ نساجی پارچه های جین تنها در چند کشور مثل چین، هند و آلمان تولید می شود. این در حالیست که ما در روش ابداعی خود تنها از مواد ساخت داخل استفاده می کنیم و هیچ ماده اولیه وارداتی درتولید این محصول به کار گرفته نمی شود.

صنعتی در توضیح چگونگی شکل گرفتن ایده اولیه این کار گفت: تجربه این کار و پیش زمینه این تولید به بیست سال پیش و دوران تحصیل و مطالعات من در دانشگاه صنعتی شریف بر می گردد.

صنعتی در مورد مراحل اخذ وام از صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس گفت: ابتدا برای معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری درخواست وام نمونه سازی ارسال کردیم. به دنبال درخواست ما، از آن مرکز یک خط اعتباری به صندوق ارس داده شد. صندوق ارس وام مورد نیاز مجموعه ما را در 3 مرحله تعریف کرد. تا به امروز 2 مرحله از این وام دریافت شده و تجهیزات لازم برای واحد تولیدی شرکت را خریداری کرده ایم.

وی افزود: خوشبختانه تجهیزات خریداری شده، نصب گردیده و برای ادامه کار منتظر دریافت مرحله سوم وام هستیم تا بقیه نواقصات پروژه از جمله خرید مواد اولیه برطرف شود.

کد خبر: 46909

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0