29 آبان 1400 - 5:30 ب.ظ

تقدیر از صادرکنندگان نمونه خرمشهر

در راستای تقدیر از از فعالان عرصه ی صادرات، هشتمین همایش روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکندگان نمونه خرمشهر در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ این مراسم با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استان خوزستان، معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران گمرک های خرمشهر و شلمچه، رئیس سازمان بندر و دریانوردی خرمشهر، اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق خرمشهر و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار گردید.

رئیس اتاق خرمشهر در این نشست عنوان نمود: روز ملی صادرات، بهانه ای برای تجلیل از زحمات صادرکنندگان در عرصه های تجاری است. به همین بهانه و بر وفق عادت چند ساله ی اخیر و به همت دوستان عزیزم در اتاق خرمشهر بر آن شدیم تا از تلاش صادرکنندگان نمونه، قعالان اقتصادی برگزیده و خادمین صادرات در شهرستان خرمشهر تقدیر به عمل آوریم.

هانی فیصلی خطاب به صادرکنندگان بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که عرصه ی فعالیت های شما با کوله باری از سختی ها و مشقت ها و در شرایطی نابرابر و تحت قساوت های ناشی از تحریم های ظالمانه ی بیگانگان و خود تحریمی حاصل از سوء مدیریت و صدور بخشنامه ها و قوانین مخل امر صادرات در داخل کشور در حال انجام است.

وی گفت: همه میدانیم که صدور بخشنامه های خلق الساعه در کنار تصمیم های عجولانه و غیر کارشناسی عرصه ی جولان در نیردهای صادراتی با همتایان دیگر کشورها را سرشار از  چالش نموده است. بخشنامه ها و آئین نامه های کارشناسی نشده دلیلی بر خروج خیل عظیمی از فعالان اقتصادی از صادرات کالاهای غیر نفتی و هجوم سرمایه های آنان به بازارهای مختلف بوده است. باید بدانیم که ارزآوری را به بهانه ی ایفای تعهدات ارزی مختل کرده ایم. توسعه کسب و کار و اشتغال زائی در امور بازرگانی را به امید کنترل فعالیت های تجاری به مرز تعطیلی رساند ایم و میدانیم که تنها خروجی این مسیر، کاهش صادرات خواهد بود، صادراتی که حلقه اصلی اتصال زنجیره ی اقتصاد کشور و رونق تولید است.

فیصلی افزود: صادرکنندگان ما به مثابه ی گویی گشته اند که هر آن، در میدانی پر از چالش و موانع به سویی پرتاب شده و از میدان به بیرون رانده میشوند. میدان رقابت، خود به خود، با تحمیل تحریم ها و شرایط نابرابر اقتصادی تنگ شده و با بی تدبیری و خود تحریمی، عرصه را از این تنگ تر نکنید. بگذارید هوای سالم فضای اقتصادی به مشام صادرات برسد. اعمال فشارهای یک جانبه بر بخش خصوصی، نتیجه ای جز کاهش فعالیت های بازرگانی نخواهد داشت. همه شاهد بوده ایم که با رونق صادرات و تجارت در خرمشهر و شلمچه، سفره ی شهروندان تا چه حد پر رونق تر بود. نیاز است باز هم با همت و همراهی، مردم عزتمند خرمشهر را به دوران شکوه و غیرتمندی باز گردانیم.

رئیس اتاق خرمشهر بیان کرد: وجود زیرساخت های بی نظیر در مرز شلمچه؛ توان تبدیل این نقطه از کشور را به پایلوت تجاری و کریدور ترانزیتی خاورمیانه فراهم کرده است. چگونه است که با وجود علم و آگاهی کافی، نتوانسته ایم تاکنون از فعالیت های منفعت جویانه گروه های خاص در آن سوی مرز جلوگیری کنیم. کاری که با اندکی رایزنی دیپلماتیک و کاربرد ترفندهای سیاسی بین المللی از سوی دولتمردان قابل حصول است.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر نیز اروند رود؛ شاهرگ تجاری خرمشهر نیاز به لایروبی جهت ورود کشتی های حجیم و دمیدن خون تجارت در کالبد خود دارد. احیای بندر خرمشهر، یعنی احیای تجاری و اقتصادی استان خوزستان. و این امر میسر نخواهد شد مگر با لایروبی اروند. انتظار ما بعنوان بخش خصوصی، پیگیری مجدانه و مداوم مسئولان محترم جهت رایزنی با طرف عراقی و حصول نتایج مثبت در این زمینه است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقویر و هدایا، از ۵ صادرکننده برتر خرمشهر در سال ۱۴۰۰ ، ۱۵ نفر از صادرکنندگان شایسته تقدیر و جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران سازمان های دولتی به عنوان خادمین صادرات تقدیر به عمل آمد.

103

کد خبر: 31159

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0