1 خرداد 1402 - 1:35 ب.ظ

«تجربه» خرداد روی پیشخوانِ مطبوعات

شماره‌ نوزدهم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» با گفت‌وگویی ویژه با محمد رضایی‌راد درباره‌ این روزهای ایران، انصراف از اجراهای رسمی و تأثیر وقایع اخیر بر تئاتر با عنوان اصلیِ «آدم باید یک‌جا بایستد و بگوید نه» و یادنامه‌ای برای ایرج کلانتری و گفت‌وگویی با سید حسین نصر منتشر شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ در شماره نوزدهم مجله «تجربه» می خوانید: چهره‌ی‌ماه: صفحاتی به یادِ ایرج کلانتری به همراه گفتگوی منتشر نشده‌ی آزاد عندلیبی با او و آثار و گفتاری از محمدرضا انصاری، بهرام دبیری، بهرام شکوهیان، سارا کلانتری، حسین شیخ زین‌الدین، سیمین اکرامی و عبدالرحیم جعفری.

ادبیات: «جشن بی‌معنایی»: صفحاتی ویژه‌ی نمایشگاه کتاب در پاسخ به این پرسش که «چرا نمایشگاه کتاب تهران به پوست‌اندازی نیاز دارد» به قلم میلاد حسینی/ گفت‌وگو با تورج دریایی که به تازگی نامه‌های سید حسن تقی‌زاده و والتر برونوهنینگ در اثری به کوشش او منتشر شده است/ گفت‌وگو با علی‌اکبر حیدری درباره‌ی کتاب «بی رد خون»/ مرور کتاب‌های روز حوزه‌ی ادبیات.

کتاب‌خانه: گفت‌وگو با حمید عضدانلو استاد دانشگاه مینه‌سوتا درباره‌ی کتاب تازه‌اش «از استعمار تا گفتمان استعمار» با عنوان اصلی «حقوق‌بگیران غرب‌ستیز، از مسئولیت‌های خود سرباز می‌زنند/ نقد و بررسی کتاب‌های روز فلسفه، جامعه شناسی و…/ راهنمای کتاب.

سینمای ایران: پرونده‌ای درباره‌ی جدال «ساترا» با «شبکه‌ی نمایش خانگی» همراه با میزگردی با حضور نمایندگان ساترا و مهدی کوهیان، حقوق‌دان. با آثاری از پوریا ذوالفقاری، مجتبی اسکندری، امید جوانبخت و احسان زیورعالم/ نگاهی به فیلم «از سکوی سرخ»: درباره‌ی یدالله رویایی با یادداشتی از بهمن کیارستمی و گفت‌وگوی علی بختیاری با پویا پارسا مقام، کارگردانِ اثر/ پرونده‌ای درباره‌ی حضور یا فقدان تهران در فیلم‌های سینمایی با آثاری از نوید پور محمدرضا، علیرضا بخشی استوار، عباس نصرالهی و محراب توکلی/ نگاهی به سریال «پوست شیر» به قلم امیرابراهیم جلالیان و سریال «آکتور» به قلم مازیار معاونی/ یادداشتی به یاد حسام محمودی به قلم سحر عصرآزاد.

تئاتر: گفت‌وگوی بابک احمدی با محمد رضایی‌راد درباره‌ی این روزهای ایران، انصراف از اجراهای رسمی و تأثیر وقایع اخیر در تئاتر به همراه یادداشت‌هایی از شیرین کاظمیان و نغمه قدیمی.

تجسمی: پرونده‌ای درباره‌ی نقش NFT در جهان هنرهای تجسمی با آثار و گفتاری از امید ملکی، صالح تسبیحی، سمیه رمضان ماهی، کوروش بیک پور، بهنام کامرانی، حسین شیخ الاسلامی، حسین محسنی، سارا شهریاری راد، سارا کریمان و… / کنکاش سنت و مدرنیته در آثار روزبه شریف با آثاری از شهروز نظری، جاوید رمضانی و گفت‌وگوی حسین گنجی با او.

مطالعات ایرانی: جشن نامه‌ای برای نودمین زادروز سید حسین نصر همراه با گفتگوی صدرا صدوقی با او با آثاری از منوچهر صدوقی سها، احمد مسجد جامعی، مهدی فدایی، غلامرضا اعوانی، شهین اعوانی، ان شاالله رحمتی و…/ گفت‌وگوی حمیدرضا محمدی با محمد صادق پیروز/ خاطره بازی با ساری به قلم ناعمه علی نژاد/ وارثان زعفران و نمک به قلم علی اتحاد.

به همراهِ یادنامه‌ای درباره‌ حسین زمان و یادداشتی از فرشین کاظمی‌نیا و حمیدرضا نظری.

مدیر مسئول تجربه کتایون بناساز است و پژمان موسوی سردبیری آن را بر عهده دارد. سما بابایی هم دبیر تحریریه‌ی «تجربه» است. عکس روی جلد هم از مهدی حسنی است.

کد خبر: 76607

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0