20 تیر 1401 - 4:00 ب.ظ

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

«تثبیت شراکت راهبردی با کشورهای همسایه» استراتژی دولت سیزدهم است

استراتژی دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در راستای تثبیت شراکت راهبردی با کشورهای همسایه از مهم‌ترین اقداماتی است که نشان می دهد این دولت عزم جدی برای توسعه اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم دارد.

محمد طلا مظلومی در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دیپلماسی اقتصادی ابزار مهمی برای رشد و توسعه کشورهاست و دولت سیزدهم هم در آغاز بکار خود، سیاست تقویت تعامل با همسایگان و دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، بیان داشت: این دستاورد مهمِ نخستین سفر آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان بود. عضویت ایران در این سازمان، درهای بازارهای آسیای میانه را به روی کالاهای صادراتی ایران  باز می‌کند، پیوستن به این سازمان موجب رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای همسایه خاطر نشان کرد: دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در راستای  تثبیت شراکت راهبردی با کشورهای همسایه از مهم‌ترین اقداماتی است  که نشان می دهد این دولت عزم جدی برای توسعه اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم دارد.

مظلومی افزایش فروش نفت را از دیگر اقدامات موثر دولت عنوان کرد و گفت: با تلاش مضاعف دستگاه دیپلماسی کشور و وزرات نفت افزایش فروش نفت و میعانات گازی در دستور کار قرار گرفت که دستاوردهای مطلوبی برای اقتصاد کشور به همراه داشت. این اقدام در تنگناهایی اقتصادی با تامین ارز مورد نیاز کشور تا حدودی مشکلات را رفع کرد.

وی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور است تصریح کرد: مقام معظم رهبری تعبیر اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به ظرفیت داخلی را به عنوان یک راهکار برای برون رفت از این وضعیت مطرح کردند و دولت سیزدهم هم در تبعیت از مقام معظم رهبری  اقدامات موثری را  برای خنثی سازی تحریم ها در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده مردم بهبهان  با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در تقویت تعامل با همسایگان عنوان کرد: دولت سیزدهم علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی تولید، تعامل با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داده است این اقدامات، ترسیم کننده آینده روشنی از ایران اسلامی بر پایه «ما می توانیم» است.

وی با بیان اینکه مجلس همراه و هماهنگ با دولت در مسیر حل مشکلات معیشتی مردم گام بر می دارد، افزود: مجلس با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در ارائه خدمات مطلوب و بی منت به مردم، در کنار دولت به عنوان پشتیبان خواهد ایستاد و از همه ظرفیت‌های خود در حمایت از دولت استفاده می‌کند.

کد خبر: 71960

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0