28 فروردین 1401 - 9:45 ق.ظ

تبریز میزبان «زیما»؛ اتوبوس برقی گروه مپنا

نخستین اتوبوس برقی گروه مپنا در تبریز، روز 27 فروردین ماه 1401 حرکت خود را از میدان ساعت تا پایانه امین این شهر آغاز کرد تا تبریز پس از مشهد، اصفهان و تهران، چهارمین شهری باشد که خط ویژه اتوبوس‌های برقی را افتتاح می‌کند.

به گزارش یاقوت نیوز،

در این رویداد که با بازدید از نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت «عقاب افشان» در شهر تبریز آغاز شد، مدیرعامل شرکت شتاب از زیر مجموعه‌های گروه مپنا با اشاره به اهمیت خدمات پس از فروش اتوبوس برقی گفت: نمایندگی شرکت عقاب افشان در تبریز، امور مربوط به خدمات پس از فروش اتوبوس برقی را در این شهر برعهده خواهد داشت.
کامبیز مرادی، یکی از مهم‌ترین مزایای توسعه حمل و نقل برقی را کم بودن وابستگی در زمینه تجهیزات این مدل از حمل و نقل نسبت به موتورهای درون‌سوز دانست و گفت: در بساری از کشورها استفاده از خودروهای برقی از حمل و نقل عمومی آغاز شده و دولت‌های زیادی برای استفاده شهروندان از خودروهای برقی به آنها تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می‌کنند.
او در پایان بر داخلی سازی کامل این محصول در کشور تأکید کرد.
همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار اتوبوس برقی شرکت شتاب در این شهر، توسعه همکاری‌های مشترک و سازنده میان شهرداری تبریز، شرکت شتاب و این نمایندگی خدمات پس از فروش را بسیار مثبت ارزیابی کرد.
شایان ذکر است، پس از عقد موافقت‌نامه همکاری گروه مپنا و گروه تولیدی صنعتی عقاب، شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان با نام تجاری شتاب به عنوان شرکت زیرمجموعه شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) رسماً کار خود را آغاز کرد.

اتوبوس برقی تولیدی مشترک، تاکنون در شهرهای مشهد، اصفهان و تهران مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته و شهر تبریز، چهارمین میزبان این اتوبوس برقی است.

کد خبر: 69223

منبع: مپنا نیوز

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0