2 تیر 1401 - 5:00 ب.ظ

تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری در پهنه‌های مختلف کشور

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد مراکز لجستیک و عملیاتی کردن آنها در اولویت است، گفت: بررسی درخواست سرمایه‌گذاران در پهنه‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی مراکز لجستیک ضرورت دارد که باید در دستور کار کمیسیون تخصصی جهت ارائه در ستاد مراکز لجستیک قرار گیرد.

چهارمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور به ریاست «شهریار افندی‌زاده» برگزار شد که در ابتدای نشست گزارشی از اقدامات ستاد و برنامه‌های آتی آن برای ساماندهی مراکز لجستیک کشور ارایه شد و آخرین اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طرح شد و افندی زاده بر عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر مراکز لجستیک کشور تاکید کرد.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت پهنه مشهد در طرح آمایش مراکز لجستیک کشور موضوع درخواست سرمایه‌گذاری در پهنه مشهد شامل طرح توجیه جانمایی، پهنه‌بندی، برنامه اجرایی و خلاصه طرح توجیه اقتصادی، مطرح و مقرر شد موضوع با رویکرد جذب سرمایه‌گذار در راستای منافع ملی به کمیسیون تخصصی برای بررسی و کارشناسی ارجاع تا با همکاری شرکت راه‌آهن در نشست آتی ستاد نهایی شود و در ادامه گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مطالعات جانمایی مراکز لجستیک مطرح شد.

در این گزارش به موضوعاتی نظیر آثار اقتصادی احداث مراکز لجستیک، مطالعات پایه و میدانی، بررسی عرضه و تقاضای حمل‌ونقل و لجستیک، مکان‌یابی و ارائه نتایج نهایی در ۶ پهنه پرداخته شد.

با توجه به نگاه ملی و فراسازمانی به موضوعات لجستیکی و ضرورت بررسی به‌صورت تخصصی و کارشناسی با جزئیات کامل، مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک ارجاع شد.

کد خبر: 71286

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0