3 مرداد 1401 - 9:00 ق.ظ

بهبود تولید فولاد، سیمان و فلزات اساسی در پی افزایش مصرف برق

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: افزایش ۶.۹ درصدی مصرف برق فولاد کشور همزمان با رشد ۴.۱ درصدی مصرف برق تولیدکنندگان سیمان و رشد ۱۸.۸ درصدی مصرف برق واحدهای فلزات اساسی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، حاکی از مدیریت مناسب تامین برق از سوی وزارتخانه های صمت و نیرو است.

«امیر صباغ» اعلام‌کرد: به نظر می‌رسد مدیریت تامین برق صنایع فولاد، مس، آلومینیم و سایر فلزات در سال جاری از طریق کارگروه مشترک وزارتخانه‌های صمت و نیرو موجب مدیریت بهتر تامین برق صنایع فولاد، سیمان و فلزات شده باشد.

وی گفت: اکنون تامین برق روزانه فولادسازان در محدوده سه‌هزار و ۱۰۰ مگاوات ‌ساعت بوده که نسبت به سال قبل ۷۷ درصد بیشتر است.

صباغ خاطرنشان‌کرد: این موضوع به معنی تولید بیشتر فولاد در فصل تابستان امسال است و لزوم تحریک صادرات را با توجه به رکود بازار داخلی به دولت گوشزد می کند.

وی ادامه‌داد: همچنین مصرف برق در حوزه‌های آلومینیوم، روی و مس در محدوده یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت است که حدود ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده و خبر خوبی برای تولیدکنندگان این حوزه است.

رشد مصرف برق سیمان

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در ادامه به رشد ۴.۱ درصدی مصرف برق تولیدکنندگان سیمان کشور در چهار ماه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: در حوزه سیمان شاهد بهبود تامین برق واحدهای سیمانی کشور نسبت به سال قبل هستیم که خبر خوبی برای واحدهای تولیدی این حوزه است.

وی بیان‌داشت: طبق آخرین آمار، تامین برق روزانه فعلی صنایع سیمان در محدوده ۸۰۰ مگاوات ساعت است که رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل داشته و به معنی بهبود عملکرد تولید و عرضه سیمان به بازار است.

صباغ یادآوری‌کرد: سیمان از گروه صنایعی است که بر اساس سیاست کمیته مشترک تامین برق وزارت صمت و وزارت نیرو از اولویت تامین برق در فصل تابستان برخوردار است.

وی ادامه‌داد: وضعیت تولید و عرضه سیمان در هفته های اخیر بهبود قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل داشته است.

کد خبر: 72555

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0