6 خرداد 1402 - 12:00 ق.ظ

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

وزیر کشور با بیان اینکه مردم ایران آزادی و عزت خود را تا ابد مرهون امام می‌داند، پیش بینی کرد که ۱.۵ میلیون زائر در سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) حاضر شوند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سومین جلسه ستاد مرکزی سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به عنوان نماینده تمام‌الاختیار ریاست جمهوری در ستاد مرکزی و حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی، صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه هرآنچه در سالگرد امام (ره) انجام دهیم، کم است، اظهار داشت: امروز همه تشنه معارفی هستند که امام ارائه دادند و معارف و رهنمودهای ایشان به عنوان نقطه عطف جدیدی در تاریخ ثبت شد.

وی افزود: اگر ملت ایران امروز ملت پیشرو هستند، با تاسی از اندیشه امام راحل است، امامی که زوال نظام کمونیستی و زوال غرب را پیش بینی کرد و به همین دلیل است که دنیای ظلمانی با حضرت امام خمین (ره)، دشمن است.

وحیدی ضمن قدردانی از تولیت استان و ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: براساس گزارشات همه موارد پیش‌بینی و تمهیدات لازم اندیشیده شده و همه دستگاه‌ها آماده ارائه خدمت به بیش از ۱.۵ میلیون زائر حرم امام راحل هستند.

وزیر کشور اظهار کرد: با گذشت ۳۴ سال از رحلت امام، ارادت و توجه مردم به ایشان روز به روز بیشتر می‌شود که این یک حماسه به شمار می رود و امید است انقلاب ما با رهبری مقام معظم رهبری همچنان پیشرو و مقتدر باقی بماند و پرچم به دست صاحب این انقلاب برسد.

مهمترین برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام (ره) نیز در این جلسه گفت: شب قبل از روز ارتحال ساعت ۲۰:۳۰ با قرائت قرآن و مرثیه‌سرایی به استقبال سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور خواهیم رفت و روز ارتحال هم مراسم رسمی از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و پس از قرائت قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام (ره)، به استقبال سخنرانی تاریخی رهبر معظم انقلاب می رویم.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری اضافه کرد: در هر مراسم ملی و بزرگ، به ویژه مراسمی که در جهان اسلام و کشور ما برگزار می‌شود، باید از یک الگو و پیشینه‌ای استفاده کرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در ایام حج هستیم، می توانیم با استعانت از روح و پیام حج، به تعبیری یک دستورالعمل استخراج کنیم و آن را سرلوحه خود در مناسبت های بزرگ قرار دهیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه هر مراسم دو طیف دارد؛ یک طیف کارگزاران و خادمان و یک طیف مردم و مراجعان و ما جزو طیف اول و کارگزاران این مراسم هستیم، تأکید کرد: نظافت اولین چیزی است که باید در این مراسم مورد توجه قرار گیرد و امنیت نیز مورد دیگری است که باید برقرار باشد و هیچ گونه توطئه‌ای حتی در چند کیلومتری حرم مطهر اتفاق نیفتد و کسانی که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، آرامش داشته باشند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه امنیت مراسم باید از نقطه مبدا تا نقطه نهایی اجرایی شود، خاطرنشان کرد: هر مراسم باید برای مردم یک پیام زیبا و دل‌انگیز داشته باشد و مردم در سال‌های آینده هم با شوق در این مراسم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امام (ره) نیازمند تجلیل نیست و این یک مراسم تاریخی است، خطاب به کارگزاران این مراسم گفت: محصول و گزارش این مراسم را به عنوان یک پیشنهاد برای ستاد بیاورید تا دستور کاری برای سایر برنامه‌ها باشد.

کد خبر: 76743

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0