21 خرداد 1401 - 9:00 ق.ظ

برابر ملت، پاسخی برای اعطای دسترسی‌های بیش از اندازه به آژانس نداریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وقتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال رفتار صادقانه ایران چنین عملکردی دارد ما نیز در قبال ملت، پاسخی برای اعطای دسترسی‌های بیش از اندازه به آژانس نداریم.

وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سازمان فنی با گزارش‌های سیاسی است که البته این بار هم در فشارهای سیاسی خود به جمهوری اسلامی ایران شکست خواهد خورد.

وی افزود: پیش از انتشار گزارش اخیر آژانس، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور در پارلمان اروپا به جزئیات این گزارش سیاسی اشاره کرد و سفر وی به سرزمین‌های اشغالی نشان داد که این گزارش تحت‌تاثیر صهیونیست‌ها تهیه شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشورهای غربی که در مذاکرات وین نتوانستند به ایران فشار وارد کنند و به خواسته‌های خود در اعمال فشار بر ایران برسند با استفاده از ابزار شورای حکام هدفی را که در وین برایشان محقق نشده را می‌خواهند دنبال کنند.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا دنبال آن هستند تا با سوءاستفاده از شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به باج‌گیری از ایران بپردازند و فشار اقتصادی بر ایران را دنبال کنند.

وی افزود: از بیانیه روز گذشته سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره اعمال برخی محدودیت‌ها در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر می‌کنم و بیان این نکته را لازم می‌دانم که دولت خود در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدیت دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همکاری صادقانه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم، اما زمانی که ما در قبال سوال‌های فنی آژانس با آنها دسترسی به مراکز هسته‌ای‌مان را دادیم آنها با ارائه گزارشی غیرواقعی و کاملا سیاسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران بی‌صداقتی خود را نشان دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: وقتی که آژانس در قبال رفتار صادقانه ایران چنین عملکردی دارد ما نیز در قبال ملت پاسخی برای این سوال که چرا دسترسی‌های بیش از اندازه برای مراکز هسته‌ای کشورمان به آژانس داده‌ بودیم نداریم.

کد خبر: 70725

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0