9 دی 1400 - 10:20 ق.ظ

سفیر جمهوری بلاروس مطرح کرد:

اولویت گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و بلاروس

سفیر جمهوری بلاروس در کشورمان گفت: گسترش روابط اقتصادی و تجاری برای هردو کشور مهم بوده و از اولویت خاصی برخوردار است و به گسترش روابط اقتصادی و تجاری خوش بین هستیم.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از  فرینا، دیمتری کالتسوف در سفر یکروزه خود به ارس و در نشست با مدیرعامل این سازمان گفت: از گذشته روابط خوبی بین دو کشور وجود داشته و روابط اقتصادی و تجاری از اولویت خاصی برای دو کشور برخوردار است.

سفیر جمهوری بلاروس در ایران ادامه داد: ما به پیشرفت و گسترش این روابط در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی و فرهنگی خوش بین هستیم و امیدواریم هردو کشور بتواند بیش از گذشته این روابط را تحکیم بخشند.
دیمتری کالتسوف در ادامه به سرمایه گذاری های انجام گرفته در حوزه صنعت و کشاورزی در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و افزود: با توجه به بازدیدهایی که از ارس داشتیم در کنار استعدادهای بالقوه و امکانات فراوانی که در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری های بسیار خوبی نیز در حوزه های صنعتی و کشاورزی انجام شده است که نشان دهنده عزم جدی ارس برای رشد و توسعه اقتصادی در این منطقه می باشد.

**مرز نوردوز منطقه آزاد ارس تنها راه دسترسی ایران به کشورهای اتحادیه اوراسیا
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به بخشی از اقدامات انجام یافته در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری در ارس گفت: در طول این 9 ماه بالغ بر 105 هزار تن محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کردیم و این میزان تولیدات رشد 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

نریمان ادامه داد: همچنین در محصولات صنعتی نیز ضمن افزایش تولید به نسبت سال قبل، در تولید محصولات صنعتی از مرز 117 هزار تن عبور کرده ایم و این دستاوردها و تولید محصولات صادرات محور در مناطق آزاد، گامی مهم و اثرگذار در توسعه دیپلماسی اقتصادی است.
وی با تاکید بر اینکه مرز نوردوز منطقه آزاد ارس تنها راه دسترسی ایران به کشورهای اتحادیه اوراسیا است یادآور شد: ارس با تولید محصولات صادرات محور و ارسال به کشورهای حوزه اوراسیا و cis توانسته است نقش مهمی در تعاملات بین المللی ایفا کند.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره روابط تجاری و اقتصادی ارس با آذربایجان و ارمنستان اضافه کرد: علیرغم تنش های موجود بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم و درصدد افزایش همکاری و مبادلات تجاری و اقتصادی با هر دو کشور نیز هستیم.

 

103

کد خبر: 31880

منبع: فرینا

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0