26 دی 1400 - 12:30 ق.ظ

امیر آقایی در جستجوی دومین سیمرغ بلورین فیلم فجر

«امیر آقایی» بازیگر نام آشنای سینمای ایران که سال گذشته توانست برای نخستین بار با فیلم «شنای پروانه» سیمرغ نقش مکمل جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند امسال با دو فیلم راهی این رویداد سینمایی شده تا برای اولین بار این جایزه را برای نقش اصلی نیز دریافت نماید.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از میزان، چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا می‌تواند شورعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سال‌های کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازه‌ای را پشت سر گذاشت. با شروع واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰، بازگشایی سینما‌ها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالن‌های نمایش، هنر هفتم نفس تازه‌ای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند. از سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت.

کارگردانان مختلفی برای حضور در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کردند که از جمله می‌توان به محمدحسین مهدویان، بهروز شعیبی، منیر قیدی، مرتضی علی عباس میرزایی، مسعود کیمیایی و دیگر کارگردانان جوان سینما اشاره کرد.

«امیر آقایی» بازیگر نام آشنای سینمای ایران که سال گذشته توانست برای نخستین بار با فیلم «شنای پروانه» سیمرغ نقش مکمل جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند امسال با دو فیلم راهی این رویداد سینمایی شده تا برای اولین بار این جایزه را برای نقش اصلی نیز دریافت نماید.

آقایی همچنین تا به امروز برای بازی در فیلم‌های «بدون تاریخ بدون امضا»، به کارگردانی وحید جلیلوند و فیلم سینمایی «مرگ کسب و کار من است» توانسته کاندید سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شود.

امیر آقایی امسال با دو فیلم «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «بی مادر» ساخته سید مرتضی فاطمی نویسی راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد.  در خلاصه داستان فیلم «بی مادر» آمده است: انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد. آقایی در این فیلم با «پژمان جمشیدی» و «میترا حجار» همبازی شده است.

خائن کشی دومین فیلم آقایی در جشنواره چهلم است. داستان این فیلم درباره چند رفیق است که در فضایی گانگستری می‌خواهند سر نخ موضوعی حیاتی را پیدا کنند و با افت و خیز‌های زیادی مواجه می‌شوند. قهرمان این فیلم کیمیایی هم مانند کار‌های سابقش آدمی عبوس، جسور و با صفاتی مناسب با دنیای آرمانی کارگردان است.

این قهرمان قرار است با پوشش گانگستری (کلاه شاپو و پالتو) در این فیلم ظاهر شود و در خیابان‌های تهران به دنبال پیدا کردن نشانی برای حل یک موضوع جنایی باشد.

البته آقایی می توانست امسال با سه فیلم راهی جشنواره فیلم فجر چهلم شود، وی در فیلم سینمایی «شب داخلی دیوار» به کارگردانی «وحید جلیلوند» با نوید محمدزاده همبازی شده بود اما این فیلم در لحظات آخر اعلام کرد که قصد حضور در جشنواره فیلم فجر امسال را ندارد.

 

 

 

کد خبر: 47443

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0