12 خرداد 1401 - 4:30 ب.ظ

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت:

اعلام شرایط صدور ویزا برای جام جهانی قطر

شرایط صدور روادید برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت امور خارجه اعلام شد.

 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: شرایط صدور روادید برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت امور خارجه اعلام شد.

علی‌اصغر شالبافیان افزود: در دستورالعمل مذکور آمده است: اتباع کشورهایی که تیم‌های فوتبال آنان موفق به صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است، می‌توانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. شرایط این بخش ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شده است. شالبافیان با اشاره به اینکه اتباع کلیه کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای “و” و “ز” آمده است) در صورت ارائه بلیط از مبدا دوحه می‌توانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) اقدام کنند، گفت: ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و درج تصویر بلیط در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) از جمله شرایط این بند مطرح شده است.

به گفته شالبافیان در بند ج این دستورالعمل آمده است: اتباع کلیه کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای “و” و “ز” آمده است) در صورت ارائه نامه از وزارت ورزش کشور متوقف فیه خود مبنی بر گواهی شرکت فرد، متقاضی می‌تواند روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) درخواست کنند. این در حالیست که شرایط تحقق این امر با دو ضابطه ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر گواهی از وزارت ورزش کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) مورد تأیید است. شالبافیان ادامه داد: طبق بند د، دستورالعمل لغو روادید در صورت ارائه یادداشت رسمی توسط وزارت خارجه کشور متوقف فیه خود و یا نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی خارجی در ایران مبنی بر اعلام شرکت فرد یا افراد، متقاضی می‌توانند روادید متعدد با مدت اعتبار دوماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) کنند. این در حالیست که شرایط تحقق این موضوع ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر یادداشت رسمی به زبان‌های فارسی و زبان مدنظر کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) اعلام شده است.

بنا به گفته معاون گردشگری همچنین در بند “ه” دستورالعمل مذکور اتباع کشورهایی که از طریق عبور (ترانزیت) تمایل به شرکت در جام‌جهانی قطر را دارند با ارائه مدارک لازم (در سامانه روادید) می‌توانند روادید متعدد با مدت اعتبار دو ماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) دریافت کنند. همچنین منطبق بر بند و، اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، کلمبیا، اردن و سریلانکا از این تسهیلات مستثنی بوده و تابع شرایط روادید جهانگردی خواهند بود. در بند ز، اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا از این تسهیلات مستثنی بوده و روند اخذ روادید این اتباع از طریق درخواست قبلی و انجام بررسی‌های لازم در این خصوص خواهد بود.

بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار خواهد شد. این اولین جام جهانی خواهد بود که کشوری از جهان عرب آن را میزبانی می‌کند و همچنین پس از جام جهانی ۲۰۰۲، این دومین باری است که جام جهانی در آسیا برگزار می‌شود. علاوه بر این، این تورنمنت آخرین دوره از مسابقات خواهد بود که ۳۲ تیم در آن شرکت می‌کنند و برای جام جهانی ۲۰۲۶ و پس از آن، حضور ۴۸ تیم برنامه‌ریزی شده‌است. با توجه به گرمای شدید قطر در تابستان، این جام جهانی از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می‌شود و اولین دوره از این رقابت‌ها است که در ماه مه، ژوئن یا ژوئیه برگزار نمی‌شود.

کد خبر: 70384

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0