24 دی 1400 - 6:05 ب.ظ

مدیرعامل فولاد خوزستان:

اطلاع‌رسانی نادرست، باعث ایجاد گسل میان صنعت و مردم شده است

مدیرعامل فولاد خوزستان، پیامد صنعت‌ ستیزی را تقابل مردم و تولید دانست و از مسئولان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها، انتظار حمایت از صنعت را خواستار شد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، امین ابراهیمی در همایش تبیین بیانیه چشم انداز گروه فولاد خوزستان در افق ۱۴۱۰، رشد چشم‌گیر ۹.۲ درصدی تولید فولاد کشور را در ده سال گذشته بی‌سابقه دانست و افزود: متوسط رشد جهانی دو درصد است و این حجم از رشد نشان از عزم تولیدکنندگان فولاد ایران دارد. تداوم و توسعه تولید فولاد و حفظ جایگاه جهانی، نیازمند متناسب‌سازی زیرساخت و پایداری تامین حامل‌های انرژی است.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه گفت: اطلاع‌رسانی نادرست، باعث ایجاد گسل میان صنعت و مردم شده است. مردم و جامعه ذینفعان اصلی صنعت هستند. ایجاد اشتغال، توسعه، تولید ثروت و ارزآوری تنها بخشی از مزایای حاصل از فعالیت‌ بخش صنعت هستند.
مجموعه فولاد خوزستان با اشتغال‌زایی شانزده هزار تَن و با در نظر گرفتن مشاغل ایجاد شده‌ی غیر مستقیم، یک خانواده‌ی سیصد هزار تَنی را تحت پوشش دارد. از طرفی به طور متوسط ماهانه ۱۵ هزار میلیارد ریال خرید از سطح شهرستان اهواز از سوی فولاد خوزستان انجام می‌شود. اما با توجه به اطلاع‌رسانی نادرست، این موارد از چشم جامعه دور می‌ماند.
وی در ادامه گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است، انتظار حمایت داریم. در شرایطی که صنعت باعث ایجاد اشتغال و تولید ثروت منطقه‌ای و ملی شده است، اما صنعت‌ستیزی و آدرس‌دهی غلط، ذهنیت مردم جامعه‌ را در رویارویی با صنعت با چالش‌هایی فراوانی روبرو کرده است.
ابراهیمی از دست دادن بخشی از تولید به دلیل محدودیت‌های برق را دیگر چالش صنعت فولاد دانست و افزود: مصرف برق صنعت فولاد، تنها ده درصد تولید کشور است، اما بازهم در عین ناباوری محدودیت‌های برقی به شکل گسترده به صنعت فولاد اعمال گردید و باعث شد، ۵۳۰ هزار تُن فولاد برنامه‌ریزی شده معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان از فروش و چهار هزار میلیارد از سود را از دست دهیم.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: با اعمال محدودیت‌های برقی، تولید پیش‌بینی شده فولاد کشور ۳۲ میلیون تُن بود، که این محدودیت در خوشبینانه‌ترین حالت تولید را به ۲۶ میلیون تُن کاهش می‌دهد.
شایان ذکر است ظرفیت نصبی فولاد کشور ۴۵ میلیون تُن است. تا به امروز محدودیت‌های برق باعث شده، ۱۲ میلیون تُن ظرفیت تولید نصبی بدون استفاده بماند و رقمی معادل هشت هزار میلیارد دلار از دست برود.
کد خبر: 47370

منبع: روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0