30 مرداد 1400 - 3:03 ب.ظ

مصدومیت‌های نگران‌کننده در دور سوم انتخابی جام جهانی؛

اسکوچیچ نگران ساق پای ستاره های تیم ملی

مصدومیت‌های اخیر برخی از لژیونرها در آستانه بازی‌های انتخابی جام جهانی برابر سوریه و عراق، نگرانی‌های هواداران و کادرفنی تیم ملی را به دنبال داشته است.

به گزارش یاقوت وطن، با نزدیک شدن به انتخابی جام جهانی، دراگان اسکوچیچ بیش از مربیان دیگر نگران ساق پای ستاره های تیم ملی است؛ ستاره هایی که مهم‌ترین فاکتور برتری ایران مقابل تیم های قدرتمند مانند کره‌جنوبی، عراق و امارات خواهند بود و نمی‌توان اهمیت آن ها مقابل تیم‌های سوریه و لبنان را هم منکر شد. بعد از مصدومیت بد موقع مرتضی پورعلی گنجی و عارف غلامی در خط دفاعی تیم ملی از ناحیه رباط صلیبی، اسکوچیچ نگران وضعیت معدود مدافعان وسط در تیم ملی است که همین الان هم مهم ترین نقطه ضعف تیم ملی در بازی های مهم هستند و سرمربی کروات بارها این مطلب را گفته است. از سوی دیگر، خبر نگران کننده درباره وضعیت احسان حاج‌صفی در آستانه بازی‌های تیم ملی در شرایطی است که احسان قابلیت تغییر تاکتیک در بخش تدافعی و تهاجمی زمین را داراست و می‌تواند در چند پست مختلف بازی کند. کما اینکه اهمیت کاپیتان تیم ملی در بخش تدافعی به علت شناخت و هماهنگی با سایر بازیکنان و قدرت رهبری تیم ملی برای اسکوچیچ بسیار مهم است. با این تفاسیر کاپیتان اول تیم ملی ایران بازی با سوریه و عراق را از دست داد تا نتواند در جمع شاگردان دراگان اسکوچیچ در شروع بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر قرار گیرد.

در خطوط بعدی نگرانی‌ها کمتر است اما همچنان خطر مصدومیت در شروع فصل بازیکنان را تهدید می‌کند. چند روز قبل علیرضا جهانبخش که در بحرین از ارکان کلیدی تیم ملی بود، در یکی از دیدارهای اخیر فاینورد با مصدومیت نسبی مواجه شد ولی این موضوع جدی نبود و کاپیتان سوم تیم ملی به سرعت به آمادگی رسید. در این مدت زمان کوتاه باقی مانده تا دیدار با سوریه و عراق و از طرفی اوج گرفتن مسابقات فوتبال در اروپا با توجه به اینکه آمادگی برخی از بازیکنان به علت نقل و انتقالات دیرهنگام و تمرینات اندک چندان بالا نیست، نگرانی سرمربی ایران را هم افزایش داده است؛ به خصوص اگر این مصدومیت‌ها دامن ستاره‌های تاثیرگذار و همینطور بازیکنان حاضر در خط دفاعی تیم ملی را بگیرد. پزشکان تیم ملی در روزها و ساعت‌های اخیر ارتباط نزدیکی با برخی بازیکنان مانند علیرضا جهانبخش و همینطور احسان حاج‌صفی داشته‌اند و به طور پیوسته وضعیت بازیکنان را در دوران بدنسازی و همینطور مصدومیت‌های جزئی رصد می‌کنند و کنار کادر پزشکی تیم‌های باشگاهی قرار دارند تا بازیکنان در سلامت کامل به اردوی تیم ملی ملحق شوند.

تیم ملی ایران در شروع دور سوم انتخابی جام جهانی، در تاریخ‌های یازدهم و شانزدهم شهریور به مصاف تیم‌های ملی سوریه و عراق می‌رود و بعد از آن برای دو دیدار دشوارتر در مهرماه برابر امارات و کره‌جنوبی آماده می‌شود.

 

 

102

کد خبر: 29205

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0