28 شهریور 1401 - 7:00 ب.ظ

استقرار بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در برخی کارخانه‌ها

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: حضور بازرسان جهاد کشاورزی در برخی کارخانه‌ها براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و کالاهای اساسی است.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «مسعود امرالهی» درباره استقرار بازرس در کارخانه‌ها، اظهار کرد: به دلیل سر و سامان دادن به وضعیت قیمت‌ها، کنترل و نظارت در بازار، مستلزم آن هستیم نظارت‌ها را از حلقه اول، پیرو مأموریت محول شده به دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی داشته باشیم.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی با بیان اینکه در آبان‌ماه سال گذشته دولت تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان بسیج مستضعفین امضا کرده است، یادآور شد: در حوزه بازرسی و نظارت با کمبود نیرو مواجه بودیم و برای این منظور برای نظارت و بازرسی از بسیجیان و بسیجیان اصناف استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها این روند نیز ادامه داشته است، تصریح کرد: پس از این مهم سردرگمی وجود داشت و دولت تصمیم گرفت آخرین قیمت فروش کارخانجات را ۳۱ اردیبهشت ‌ماه در نظر بگیرد و برای این امر تعدادی بازرس را در کارخانجات برای «اصلاح درج قیمت» مستقر کردیم.

امرالهی ادامه داد: بر اساس مأموریت‌های ستاد تنظیم بازار که به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و مجری آن نیز دفتر نظارت و بازرسی است؛ استقرار تیم‌های دونفره بازرسی در برخی از کارخانه‌ها قسمتی از مصوبه ستاد تنظیم بازار و کالاهای اساسی بوده است.

وی تصریح کرد: این مهم به جهت نظارت از حلقه‌های تأمین و تولید و در راستای حمایت از کارخانه‌هایی است که به صورت جهادی فعالیت می‌کنند، همچنین برای حمایت از مصرف‌کنندگان و نظارت دقیق‌تر؛ بازرسان جهاد کشاورزی را در برخی از کارخانه‌ها مستقر کرده‌ایم.

بر اساس این گزارش، از مصداق ورود بازرسان به کارخانه‌ها می‌توان به کشف ۵۰ هزار تن گندم دولتی احتکار شده در کارخانه آرد، کشف دو هزار تن روغن در کارخانه روغن مازندران، عدم عرضه لبنیات به حد مکفی، عدم عرضه و گران‌فروشی مقطعی رب گوجه‌فرنگی اشاره کرد. همچنین کشف متعدد آردهای دولتی و عرضه خارج از شبکه و قاچاق این محصول استراتژیک از دلایل تصمیم برای استقرار بازرس در تعدادی از کارخانه‌ها بوده است.

حضور بازرسین در کارخانه‌ها در برخی از زمان‌ها با توجه به ظرفیت بسیج، مشکل‌گشای موانع تولید نیز بوده که به‌عنوان مصداق می‌توان به کارخانه‌ای که توسط بسیج اصناف در سال گذشته پس از یک دهه بازگشایی شد و به خط تولید برگشته اشاره کرد.

کد خبر: 74641

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0