7 شهریور 1401 - 3:00 ب.ظ

استقبال بورس از افزایش یک درصدی دامنه نوسان

شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، هفتم شهریور ماه) با یک هزار و ۴۹ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۵ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار ۷۵ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۶۳۳ واحد و شاخص قیمت با یک هزار ۲۴۲ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۷۳۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۵۴۷ واحد و شاخص بازار دوم،  ۲ هزار و ۷۸۰ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۶۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۴۰۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۹۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۴۴ واحد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۲۴۷ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۲۲۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شندر) با ۲۱۴ واحد و ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۲۱۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۶۳ واحد، صنایع ملی مس ایران (فملی) با ۴۲۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۰ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۴۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بورس کالای ایران (کالا)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، نوش مازندران (غنوش)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شست) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۶۸ میلیون و ۵۱۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از هشت واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۳۱۴ واحد رسید.

در این بازار پنج میلیارد و ۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۸ هزار و ۵۷۲ نوبت بود.

بانک دی (دی)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع مادیران (مادیرا) و پویا زرکان آق دره (فزر ) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

کد خبر: 73884

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0