6 شهریور 1401 - 7:30 ق.ظ

استفاده از ظرفیت خدمات فنی مهندسی و متخصصان ایرانی جهت بازسازی پالایشگاه‌های فرا سرزمینی

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مهندسی ساخت و صنایع نفت و نیرو گفت: با بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌های فرا سرزمینی در کشورهای همسایه می‌توان شاهد جلوگیری از خام‌فروشی باشیم. صادرات خدمات فنی مهندسی ایران برای بازسازی پالایشگاه‌های فرا سرزمینی راهکار مناسبی باشد.

فروزان عبدالهی روز شنبه با بیان اینکه احداث پالایشگاه‌های فرا سرزمینی به توسعه حوزه نفت و جلوگیری از خام‌فروشی کمک بسیار زیادی می‌کند گفت: اصولاً کار در خارج از ایران باتوجه‌به سابقه ۱۰۰ساله در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خود می‌تواند زمینه‌ساز گسترش و تقویت این بخش شود.

وی ادامه‌ داد: متأسفانه یا خوشبختانه به دلیل حجم زیاد فعالیت‌ها در داخل کشور توجه چندانی به انجام فعالیت و اقدامات در خارج از کشور نشده بود درحالی‌که این اقدامات در ابعاد گوناگونی می‌تواند به توسعه پالایشگاه‌های فرا سرزمینی کمک کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مهندسی ساخت و صنایع نفت و نیرو با بیان اینکه پروژه‌های حوزه انرژی نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو بسیار سرمایه بر و احداث آنها نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین خواهد بود که هم اکنون با کمبود سرمایه روبرو است و سرمایه چندانی در این بخش وجود ندارد افزود: درصورتی‌که اگر پروژه‌های حوزه انرژی از جمله نفت در قالب پروژه‌های پالایشگاه فرا سرزمینی انجام شود سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارج از کشور با اطمینان بیشتری به این بخش‌ها ورود می‌کنند.

عبدالهی توضیح داد: اجرای طرح بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌های فرا سرزمینی می‌تواند حضور نیروهای متخصص در طرح‌های انرژی و نفتی را پررنگ‌تر کند و علاوه بر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مطمئن، به میزان خوبی در جلوگیری از خام‌فروشی نیز می‌تواند کمک کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مهندسی ساخت و صنایع نفت و نیرو با اشاره به اینکه هم اکنون چنین پروژه‌های در کشورهای همسایه برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی‌شده است و اجرای آن می‌تواند مؤثر باشد گفت: اندونزی کشوری نفت خیز است که نیروهای این کشور به‌اندازه نیروهای ایرانی در حوزه نفت، انرژی و پتروشیمی متبحر و تجربه ندارند، نمونه دیگری از این اقدامات هم در کشور آذربایجان ممکن است اجرا و طرح‌ریزی شود.

وی تأکید کرد: حتی نیروهای کشورهای عراق، ونزوئلا که کشور نفت خیزی هستند؛ همانند ایرانیان متبحر نیستند و در این بخش سابقه ندارد؛ بنابراین صادرات خدمات فنی مهندسی ایران برای بازسازی پالایشگاه‌های فرا سرزمینی راهکار مناسبی باشد برای شروع و پخش شدن نیروی کار ایرانی است و کمک به سزایی در توسعه روابط ما خواهد داشت

عبدالهی تأکید کرد: تنها کافی است که نام نیروهای ایران در تمام دنیا در حوزه نفتی و گازی پخش شود، به‌هرحال شرکت‌های ایرانی در کنار شرکت‌های درجه یک غربی به‌ویژه اروپای غربی کار کردند و در واقعیت همواره این کشورها ایرانیان را نیروهای درجه اول عنوان کردند.

وی توضیح داد: با ساخت پالایشگاه‌های فرا سرزمینی می‌توان به‌جای آنکه شاهد مهاجرت نیروها در کشورهای خارجی تنها برای کار و حقوق باشیم از توان و تخصص ایرانی‌ها برای حوزه انرژی و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها باشد.

کد خبر: 73805

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0