12 دی 1400 - 4:16 ب.ظ

عضو اتاق بازرگانی ایران:

ارز ۴۲۰۰ تومانی در مسیر اشتباه به سفره مردم نرسید

نایب رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای معیشت بهتر مردم تخصیص پیدا کرد، اما به دلیل طی کردن مسیر اشتباه هرگز بر سر سفره مردم قرار نگرفت.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از ایرنا، اصغر آهنی‌ها اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی باید برای بخش های مربوط به معیشت مردم هزینه می شد تا موجب بهبود شود، اما این هدف از همان آغاز اجرای طرح اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه این ارز ترجیحی باید به سفره مردم می رسید، افزود: آمارهای ارائه شده نشان می دهد که تخصیص این ارز به اهداف پیش بینی شده نرسید، زیرا مجراهای توزیع آن درست نبود.

آهنی‌ها با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفره مردم نرسید، گفت: اجرای این طرح موجب ایجاد رانت شد در حالی که تک نرخی کردن ارز بیشتر می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت کارشناسانه برنامه ریزی شود تا فشاری بر زندگی مردم و جامعه تحمیل نکند و از طرق مختلف به دست مردم برسد.

نایب رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: از ارز ۴۲۰۰ تومانی عده محدودی بهره مند شدند که موجب رانت شد و تغییر و حذف آن تصمیم درستی است که باید اجرایی شود، زیرا تاکنون آسیب های بسیاری را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

کد خبر: 32008

منبع: ایرنا

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0