24 اردیبهشت 1402 - 11:00 ق.ظ

احمدرضا احمدی از بیمارستان مرخص شد

احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده و نقاش پیشکسوت از بیمارستان مرخص شد و به خانه آمد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ماهور احمدی فرزند احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده و نقاش پیشکسوت ۱۵ اردیبهشت ماه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرده بود که این شاعر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

فرزند احمدی روز شنبه ۲۳ اردیبهشت در فضای مجازی نوشت: «چشم و دل همه شما مثل ما روشن. شاعر به خانه برگشت تا همچنان بنویسد و جهان را کمی از کدورت نجات بدهد.»

وی همچنین نوشت: «ماه من/ شاه من/ جان من/ عمر من/ شاعر شمعدانی ما به خانه آمد، بزنیم و برقصیم و شاد باشیم. ممنونم از شما، از شمایی که نمی‌شناسمتان. ندیدمتان. از شمایی که خانواده ما هستید. عشق شما، دعای شما، پسرکم را به خانه آورد.»

احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده، نقاش و نمایشنامه‌نویس متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان، توسط مرکز هنرمندان ایران به عنوان موسس و پایه‌گذار موج شعر نو و پیشگام سورئالیسم در ادبیات کودکان شناخته شده است. «سفر در شب» یکی از قوی‌ترین آثار احمدی است که به موضوع‌های اجتماعی، صلح، همزیستی، تحمل و همکاری اشاره می‌کند.

وی موفق به دریافت جوایز زیادی از جمله جایزه ملی، فرهنگی و هنری (بیژن جلالی) برای مجموعه اشعارش در سال ۱۳۸۵ شد. اشعار وی به زبان‌های مختلفی از جمله عربی، ارمنی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و کره‌ای ترجمه شده است. «از بارانی که دیر بارید»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود»، «روزی برای تو خواهم گفت» و «هزار پله به دریا مانده‌ است» از آثار این شاعر است.

همچنین نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های احمدی با عنوان «هزار اقاقیا در چشم تو هیچ بود»، اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در گالری کاما برگزار شد.

وی در نمایشگاه‌های گروهی «۹۷+» (اسفندماه ۱۳۹۷- گالری افرند)، «دو از هزاران» (آبان ماه ۱۳۹۸- گالری الهی)، گلگشت (آذرماه ۱۳۹۸- گالری سروناز) و «کلکسیونر ۵» (بهمن ماه ۱۳۹۸- گالری آرتیبیشن) شرکت کرده است.

دومین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی احمدی با عنوان «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود» شهریور سال گذشته در گالری اُ برپا شد.

کد خبر: 76477

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0