23 شهریور 1401 - 12:00 ق.ظ

آیت‌الله رئیسی: تبیین واقعیت پیشرفت‌های کشور وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور بویژه نهادهای تبلیغاتی و رسانه‌ای با بیان واقعیات پیشرفت‌های علمی کشور و همچنین معرفی چهره‌های موفق، جامعه نخبگانی را بیش از پیش امیدوار کنند.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح روز چهارشنبه هیات دولت با اشاره به افتخارات بزرگ علمی در دانشگاه‌های کشور، تبیین این اقدامات و دستاوردها را برای امیدآفرینی در جامعه به ویژه در میان قشر نخبگانی ضروری دانست و از همه دستگاه‌های اجرایی کشور بویژه نهادهای تبلیغاتی و رسانه‌ای خواست با بیان واقعیات این پیشرفت‌ها و همچنین معرفی چهره‌های موفق در کشور، دشمن را در رسیدن به اهداف خود در ناامید کردن جامعه ناکام بگذارند.

رئیس جمهور در عین حال بر تامین نیازها و مطالبات نخبگان و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد و باید نیازهای معیشتی و شغلی آنها را نیز تامین کنیم تا زمینه خدمت و فعالیت آنها در کشور تسهیل شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و آثار تربیتی زیارت، زیارت اربعین را انسان‌ساز و زمینه‌ساز شکل‌دهی جامعه تراز اسلامی دانست و بار دیگر از تلاش‌های همه کسانی که در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم عظیم جهانی مشارکت داشته‌اند، تجلیل و قدردانی کرد.

رئیسی به حضور میلیونی زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال اشاره کرد و به دستگاه‌های مسئول ماموریت داد تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل تردد و بازگشت زائران به کشور را در نظر گیرند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به استقبال گسترده هر ساله مردمی از زیارت امام رضا (ع) در ایام شهادت آن حضرت در ۲۸ صفر، به معاون اول رئیس جمهور ماموریت داد با تشکیل جلسه شورای زیارت، پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی را نیز انجام دهند.

 

اصلاح دو آیین نامه و اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

به گزارش ایرنا، در جلسه صبح روز چهارشنبه هیات وزیران، اعضای دولت ضمن موافقت با اصلاح آیین نامه اجرایی فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد وزارت جهاد کشاورزی و آیین نامه تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی در صنعت نفت، درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس اعلام نظر نموده و نمایندگان دولت را برای پیگیری موضوعات مربوط تعیین کردند.

در این جلسه و در راستای تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مبنی بر رفع مغایرت قانونی در آیین نامه اجرایی مربوط به فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه آن، پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه یاد شده را به تصویب رساند.

به موجب اصلاحیه مذکور، اموال مازاد موضوع این آیین نامه، توسط وزارت جهاد کشاورزی با اطلاع وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب قوانین و مقررات مربوط به فروش می رسد.

همچنین در اجرای تبصره (۲) ماده (۱۰) قانون جهش تولید مسکن، درخصوص فروش زمین‌های متعلق به وزارت جهاد کشاورزی واقع در محدوده و حریم شهرها که براساس ماده (۱۲) قانون تشکیل این وزارتخانه و قوانین بودجه سنواتی با تصویب هیئت وزیران امکانپذیر می گردد، اخذ تأییدیه وزارت راه و شهرسازی قبل از ارجاع موضوع به هیات وزیران ضروری است.

دولت همچنین با هدف تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و رفع مغایرت قانونی اعلام شده از سوی این هیات درخصوص آیین نامه تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی در صنعت نفت، هیئت وزیران با اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

کد خبر: 74449

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0