9 خرداد 1402 - 3:00 ب.ظ

آثار سه کارگردان ایرانی در جشنواره فیلم کارلووی واری

جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» چک، از ترکیب فیلم‌های راه‌یافته به این رویداد پرده برداشت. پاتریشیا کلارکسون بازیگر نامزد اسکار از اعضای هیات داوران این جشنواره است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ تورهای خالی اثر بهروز کرمی‌زاده محصول مشترک آلمان و ایران، ماده تاریک ساخته کریم لک‌زاده و فریمونت به کارگردانی بابک جلالی محصول آمریکا هر سه در بخش اکران بین‌المللی این جشنواره حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری همه ساله در ماه ژوئیه در شهر کارلووی واری در شمال غربی کشور جمهوری چک برگزار می‌شود.

جشنواره کارلووی واری که از سال ۱۹۴۶ آغاز به‌کار کرده مهمترین جشنواره اروپای مرکزی و شرقی به‌شمار می‌رود.

این جشنواره دارای دو بخش رقابتی و غیررقابتی است و جایزه اصلی آن گوی بلورین نام دارد. هدف جشنواره کارلووی واری بر مبنای جایگاه ژئوپلیتیکال جمهوری چک در مرز اروپای شرقی و غربی بنا نهاده شده ‌است. کارلووی واری سالیانه حدود ۲۰۰ فیلم جدید را از سراسر جهان در جمهوری چک به نمایش می‌گذارد.

کارلووی واری پیشروترین رویداد سینمایی اروپای شرقی و مرکزی است.

در این دوره از جشنواره، پاتریشیا کلارکسون بازیگر و تهیه کننده که در اوایل دهه نود با حضور در فیلم و تلویزیون به شهرت زیادی رسید از اعضای هیات داوران است.

از جمله فیلم‌های معروفی که این بازیگر نامزد اسکار در آنها ایفای نقش کرده می‌توان به مسیر سبز در سال ۱۹۹۹ اشاره کرد.

پاسکال پلانته، استفان کوماندارف، تیناتین کجریشویلی و بابک جلالی از جمله کارگردان‌هایی محسوب می‌شوند که در مسابقه کریستال گلوب جشنواره حضور دارند.

آنها با فیلم‌هایی از ارنست دی گیر، ایتساسو آرانا و سیریل آریس رقابت خواهند کرد. این بخش دارای ۹ نمایش جهانی و دو نمایش بین‌المللی است.

در دور پیشین، کاوه دانشمند با فیلم «سندرم تابستان بی‌انتها» جایزه وعده‌های شرقی (Eastern Promises) جشنواره بین المللی کارلووی واری را برای بهترین فیلم در حال ساخت دریافت کرد.

کد خبر: 76870

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0